Rozpoczyna się montaż balustrad na mostach pieszo-rowerowych


– Na obiektach mostowych zostały zaprojektowane balustrady ze szkła, dające efekt pełnej przezierności nie zaburzającej geometrii obiektu. Elementem zwieńczającym jest delikatny w formie aluminiowy pochwyt, który dzięki szklanej podstawie wizualnie unosi się ponad płaszczyznę mostów. W płaskim korpusie pochwytu ukryta została oprawa typu LED z pełnym okablowaniem, pełniąca funkcję oświetlenia użytkowego, stanowiącego dodatkowy element iluminacji – wyjaśnia zespół projektowy.

Konstrukcje mają jednakową strukturę i tworzą spójną kompozycję przestrzenną, szczególnie czytelną z perspektywy mostu Rocha i południowych terenów nadwarciańskich. Ułatwią komunikację okolic kampusu Politechniki Poznańskiej z południowym rejonem Ostrowa Tumskiego i lewobrzeżną częścią miasta, w tym ze Starym Rynkiem. Technicznie przeprawa składa się z dwóch konstrukcji. Ta nad Wartą liczy 165 metrów długości, a druga, nad Kanałem Ulgi – 117 metrów.

Fot. PIM

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz