Rozpoczyna się budowa węzła Grunwaldzka


Przejazd przez tory w ciągu ul. Grunwaldzkiej zostanie całkowicie zamknięty na ok. trzy tygodnie, wtedy wykonawca m.in. przeniesie urządzenia kolejowe zarządzające system zamykania rogatek. Dotychczasowy przejazd będzie w tym czasie służył wyłącznie pieszym i rowerzystom. Możliwa będzie przesiadka między autobusami kursującymi po obu stronach linii kolejowej dzięki tymczasowym pętlom, a także w dalszym ciągu, choć w ograniczonym zakresie, dostępna będzie kolej.

W czasie budowy przejazdu tymczasowego zachowany zostanie dojazd do posesji na ul. Grunwaldzkiej po stronie Poznania, między ul. Piwoniową i przejazdem kolejowym, a także po stronie Plewisk – między ul. Wołczyńską i przejazdem. Zmiana organizacji ruchu dotyczy również ulic Szarotkowej oraz Piwoniowej, gdzie częściowo zostanie wyłączony z ruchu ogólnego łącznik między ul. Grunwaldzką a Szarotkową, wprowadzony będzie również nakaz skrętu z ul. Grunwaldzkiej w Piwoniową.

Na czas zamknięcia przejazdu kolejowego w ciągu ul. Grunwaldzkiej obowiązywać będą objazdy. Dla samochodów do 5 ton ulicami: Grunwaldzką, Kolejową (Plewiska/Skórzewo), Poznańską (Skórzewo) oraz Malwową. Alternatywnym objazdem dla tej grupy pojazdów będzie m.in. ul. Fabianowo i Kowalewicka, a dalej przez ul. Głogowską w kierunku miasta. Dla pojazdów powyżej 5 ton ulicami: Wołczyńską (Plewiska/Poznań), Sycowską, Fabianowską (Komorniki), Daimlera (Komorniki), Poznańską (Komorniki), Głogowską, Ściegiennego, Taczanowskiego, Jugosłowiańską oraz Grunwaldzką.

Informacje na temat zmian funkcjonowania autobusów dostępne będą na stronie Zarządu Transportu Miejskiego.

Realizacja wszystkich prac budowlanych przewidziana jest na lata 2022-2023. Projekt dofinansowywany ze środków UE w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, pozostałe koszty podzielone są na miasto, powiat i gminę. RB, PIM

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz