Rozmowy o przyszłości PKS


Takie rozwiązanie to spory kłopot dla mieszkańców gmin i powiatów z terenu Wielkopolski. Z usług poznańskiego PKS korzysta rocznie 1,5 mln osób z 14 powiatów i 42 gmin. Mieszkańcy Poznania stanowią tylko niewielki procent tej liczby. Dlatego miasto stoi na stanowisku, że w finansowaniu tej działalności powinny uczestniczyć inne samorządy.

-Przygotowaliśmy wstępne zestawienie kosztów poszczególnych linii, liczby korzystających z nich osób i przejeżdżanych kilometrów, a także oszacowanych wstępnie wielkości dopłat – mówi Hieronim Urbanek, prezes zarządu spółki PKS Poznań. – Udostępnimy te dane samorządom, przez teren których przebiegają trasy linii autobusowych poznańskiego PKS. Prezydent Jaśkowiak oczekuje na wstępne deklaracje jednostek samorządu co do partycypacji w kosztach. O możliwości realizowania tego rozwiązania będzie można rozmawiać, gdy będzie znana liczba gmin gotowych współfinansować utrzymanie połączeń autobusowych.

Alternatywnym rozwiązaniem jest likwidacja spółki poprzedzona jej podziałem. Polegałby on na wydzieleniu trzech tzw. Zorganizowanych Części Przedsiębiorstwa (ZCP): ZCP Przewozy”, „ZCP Zaplecze Serwisowe” oraz „ZCP Nowy Dworzec”. Dwie pierwsze z nich zostałyby przeniesione do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu sp. z o.o., a trzecia – do Zarządu Komunalnych Zasobów Lokalowych spółka z o.o..

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz