Rozbudowa autostradowej obwodnicy Poznania z lotu ptaka


BEZPIECZNIEJ DZIĘKI BARIEROM 

Na obwodnicy Poznania pojawi się łącznie 85 km nowych barier ochronnych – to o 30 km więcej niż było do tej pory. Dzięki nim każda z jezdni będzie jeszcze lepiej zabezpieczona. Bariery pełnią bardzo ważną funkcję:
w przypadku ewentualnej kolizji, ich zadaniem jest pochłoniecie energii uderzenia oraz zapobieganie przedostaniu się pojazdu na przeciwny pas ruchu.  Nowe bariery, które zostaną zastosowane na obwodnicy Poznania, będą w stanie powstrzymać pojazd o wadze nawet kilkudziesięciu ton.

PO ROZBUDOWIE WZDŁUŻ OBWODNICY BĘDZIE… CISZEJ

To dzięki nowym ekranom akustycznym, które zostaną zamontowane wzdłuż obwodnicy Poznania. Wcześniej używane panele betonowe zostaną zastąpione przez skuteczniejsze panele z aluminium. Pojawią się zarówno w miejscach dotychczasowych ekranów jak i tam, gdzie wcześniej ich nie było.  Razem będą miały powierzchnię niemal trzykrotnie większą od dotychczasowej, równą wielkości 4 boisk piłkarskich, wynoszącą ponad 28 000 m2.

ZAWSZE AKTUALNA INFORMACJA DZIĘKI NOWYM ELEKTRONICZNYM TABLICOM

Na 27- kilometrowym odcinku pomiędzy Nagradowicami i Gołuskami pojawi się też 10 tablic zmiennej treści. To elektroniczne plansze informacyjne, na których na bieżąco wyświetlane będą aktualne informacje ważne dla kierowców, m.in. o utrudnieniach w ruchu, ostrzeżenia pogodowe czy istotne dla kierujących numery informacyjne. Dodatkowo nowy odcinek oświetli 1300 nowoczesnych lamp LED.

KIEDY KONIEC?

Według harmonogramu, 3 pasy ruchu w każdym kierunku zostaną oddane kierowcom do użytku już do końca 2019 roku. W przyszłym roku wykonywane będą natomiast prace wykończeniowe, m.in. instalowanie pozostałych ekranów akustycznych, tablic i nowego oświetlenia. Ostateczne zakończenie prac planowane jest na połowę 2020 roku. Łączny koszt inwestycji to 200 mln złotych, finansowany w całości z budżetu inwestora czyli spółki Autostrada Wielkopolska SA.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz