Rozbudowa autostradowej obwodnicy Poznania z lotu ptaka


Planowanie organizacji ruchu podczas rozbudowy obwodnicy Poznania to praca zespołowa wielu instytucji, firm i urzędów. Spotkania na ten temat rozpoczęły się na wiele tygodni przed pojawieniem się na placu budowy pierwszego sprzętu i pracowników generalnego wykonawcy prac. Zależało nam bardzo na utrzymaniu płynnego ruchu w dwie strony z umozliwieniem – w razie potrzeby – sprawnego dojazdu służb ratowniczych do nagłych zdarzeń na drodze. Mamy dużą satysfakcję, że na tak obciążonej trasie podczas niemal całego okresu prowadzenia prac, zapewniliśmy po dwa pasy ruchu w każdym kierunku umożliwiając użytkownikom obwodnicy optymalnie płynny przejazd. Dostajemy również ciepłych słów i wyrazów uznania ze strony kierowców na temat tempa i organizacji prowadzonych prac – mówi Zofia Kwiatkowska, rzeczniczka prasowa Autostrady Wielkopolskiej SA.

WALKA Z CZASEM I… Z POGODĄ

Bardzo wymagający harmonogram prac to nie jedyne wyzwanie, z którym mierzą się drogowcy.

Wszelkie prace związne z budową wykonuje się w terenie, dlatego w dużym stopniu uzależnieni jesteśmy od warunków atmosferycznych. Najbardziej narażona na złe warunki pogodowe (deszcz), jest warstwa pobudowy kamiennej w konstrukcji nawierzchni oraz warstwy podbudowy bitumicznej i samej nawierzchni, króre układne są w technologii na gorąco, więc opady  deszczu mogą spowodować wstrzymanie prac. Wymaga to natychmiastowej korekty hamonogramu robót – mówi Grzegorz Florczyk, dyrektor projektu,  A2 ROUTE.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz