Rozbudowa autostradowej obwodnicy Poznania z lotu ptaka


BUDOWA TRZECIEGO PASA RUCHU TO WAGA CIĘŻKA. DOSŁOWNIE!

Łączna masa materiałów koniecznych do poszerzenia obwodnicy Poznania to ponad 205 000 ton. To tyle ile waży 16 000 słoni! Najwięcej budulca wymaga masa mineralno-asfaltowa oraz podbudowa bitumiczna.  Jednak nowa obwodnica to również ekrany akustyczne, bariery ochronne, nowe ledowe lampy i wiele innych elementów wyposażenia. Wszystkie materiały potrzebne do rozbudowy autostrady są sukcesywnie dostarczane na plac budowy. Rzecz jasna, z uwagi na ich objętość nie są składowane w jednym miejscu.

ROZBUDOWA BEZ PRZEWĘŻEŃ

Jednym z głównych założeń inwestycji było utrzymanie optymalnie płynnego ruchu na obwodnicy
i zminimalizowanie utrudnień dla kierowców. Zdecydowano się tak zaplanować ruch, by mimo dziesiątek ludzi i maszyn pracujących przy rozbudowie, kierowcy nadal mieli do dyspozycji po 2 pasy w każdym kierunku.
W efekcie to pierwsza tego typu inwestycja w Polsce, gdzie prace toczą się „pod ruchem”, czyli bez zamykania remontowanych odcinków, przy utrzymaniu dwupasmowości ruchu. Kierowcy powinni jednak zdjąć nogę z gazu z uwagi na wprowadzone ograniczenia prędkości oraz zwracać baczną uwagę na oznakowania i żółte pasy na jezdni wyznaczające tymczasowy tor jazdy.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz