Rozbudowa autostradowej obwodnicy Poznania z lotu ptaka


Rozbudowa autostradowej obwodnicy Poznania trwa. Według harmonogramu kierowcy dostaną do dyspozycji nowe pasy już pod koniec roku. Żeby dotrzymać tego terminu, w realizację inwestycji zaangażowana jest olbrzymia liczba sprzętu i ludzi, a prace prowadzone są 12 godzin na dobę, w większości 7 dni w tygodniu. W efekcie rozbudowa obwodnicy to jedno z najbardziej złożonych, drogowych przedsięwzięć w Polsce.

8 ISTOTNYCH FAKTÓW NA TEMAT INWESTYCJI:

ROZBUDOWA Z DUCHEM CZASU

Przy budowie obwodnicy pracuje 200 osób i aż 60 różnych, wielofunkcyjnych urządzeń: koparki, spycharki, walce, wywrotki, równiarki i wiele innych. Czy to dużo?  Grzegorz Florczyk, dyrektor projektu, A2 ROUTE: Myśląc o budowie dróg wiele osób nadal oczami wyobraźni widzi armię robotników z łopatami. A drogi powstają już inaczej. Budowa, czy rozbudowa autostrady w obecnych realiach prowadzona jest głównie przy pomocy specjalistycznych maszyn i urządzeń. Najważniejszym zadaniem dla inżynierów i techników, jest opracowanie szczegółowego harmonogramu realizacji poszczególnych robót, dostaw materiałów i urządzeń, czyli cała logistyka budowy. Na tym kontrakcie szczególnym wyzwaniem jest bardzo duży ruch pojazdów – podnad 60 000 pojazdów na dobę oraz zapewnienie dwóch pasów ruchu w każdą stronę. Z tego powodu sprawy związane z bezpieczeństwem pracujących i użytkowników są priorytetowe. Cieszymy się, że opracowany przez nas projekt tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzonych robót, został zaakceptowany przez GDDKiA w Poznaniu, a przede wszystkim, że tak doskonale sprawdza się w praktyce.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz