Jest chętny na zarządzanie Poznańskim Rowerem Miejskim i uruchomienie systemu czwartej generacji, czyli rowerów bezstacyjnych. Do końca 2022 roku operatorem prawdopodobnie będzie Nextbike Poznań Sp. z o.o. W ciągu najbliższych czterech sezonów liczba rowerów zwiększy się o blisko siedemset.
Rozbudowa systemu jest odpowiedzią na skokowy wzrost popularności Poznańskiego Roweru Miejskiego. Szacuje się, że tylko w tym sezonie będzie 1,7 milionów wypożyczeń. Od początku działania PRM, czyli od 2012 roku, rowery wypożyczono już ponad 3 miliony razy.
20 września otwarto oferty przetargowe dotyczące „uruchomienia systemu rowerów publicznych w Poznaniu oraz zarządzania i utrzymania tego systemu w okresie od dnia uruchomienia do dnia 31.12.2022 r.”. Jedyną firmą, która złożyła aplikację jest Nextbike, który od sześciu lat obsługuje PRM od początku działania, a właściwie NB Poznań Sp. z o.o., czyli spółka córka założona specjalnie dla obsługi rowerów miejskich w Poznaniu.
Zamawiający, czyli Zarząd Transportu Miejskiego, przeznaczył na utrzymanie i rozwój PRM przez następne cztery sezony prawie 31 mln zł brutto. W tej kwocie miało się zamknąć utrzymanie dotychczas funkcjonującego systemu (PRM3G), w skład którego wchodzi 109 stacji i 1200 rowerów (dodatkowe 4 stacje w Poznaniu są sponsorowane) oraz uruchomienie systemu 4 generacji (PRM4G).