RoweLOVE na Ratajach


Rusza budowa kolejnych etapów ścieżki RoweLOVE na poznańskich Ratajach. Inwestycję wybrali mieszkańcy Poznania, a finansowana jest z budżetu obywatelskiego. Odbiór końcowy prac planowany jest jeszcze przed wakacjami.

rowelove2

Projekt „RoweLove Rataje” zgłosili w 2013 r. do budżetu obywatelskiego osiedlowi radni z Rataj i Żegrza oraz działacze z inicjatywy Hello Polanka. Zakładał on budowę ścieżek rowerowych na Ratajach, m.in. wzdłuż tramwajowej trasy kórnickiej oraz łączących park Rataje z Maltą. W głosowaniu poznaniacy decydowali na co przeznaczyć środki z budżetu obywatelskiego. Wśród zwycięskich projektów znalazła się trasa „RoveLOVE”, której całkowity koszt wyniesie 2,6 mln zł.

10 i 11 lutego, Spółka PIM przekazała wykonawcom place budowy i zgodnie z harmonogramem inwestycji, kolejne etapy projektu („E-F” i „I-J”) powinny zostać przekazane do użytkowania jeszcze przed wakacjami.

Inwestycja realizowana będzie na terenach „Parku Rataje” („E” i „F”) po dawnym śladzie ul. Chyżańskiej, w kierunku os. Polan. Etapy „I” i „J” przebiegają po śladzie dawnej Kolei Średzkiej wzdłuż ul. Inflanckiej, na odcinku od trasy tramwajowej „GTR” do „Estakady Katowickiej”. Koszt realizacji tych etapów to ok. 1,2 mln.

– Miasto podejmuje intensywne działania wspomagające ruch rowerowy, a zakończenie właśnie tego procesu inwestycyjnego (RoweLowe) o charakterze typowo rekreacyjno-turystycznym ma umożliwić, jak i zachęcić mieszkańców do korzystania z jednośladów – powiedział wiceprezydent Poznania Maciej Wudarski. Coraz więcej poznaniaków korzysta z rowerów, jako doskonałego narzędzia komunikacji, ale są i tacy, którzy nie czują się pewnie jeżdżąc jezdnią, bądź chodnikami. Chcemy im wszystkim zapewnić większe bezpieczeństwo tworząc właśnie odpowiednią infrastrukturę – dodał Wudarski.

rowelove

Do tej pory zrealizowane zostały trasy na terenie „Parku Rataje” od ul. Piłsudskiego, w kierunku kościoła na os. Bohaterów II Wojny Światowej („G”) oraz zlokalizowane wzdłuż ulicy Inflanckiej, na odcinku od posesji nr 45 do włączenia w istniejącą drogę rowerową przy posesji nr 14 („K”).

W dalszych planach realizacji projektu jest także wybudowanie traktu („L”) przebiegającego wzdłuż trasy tramwajowej „GTR” na odcinku od ul. Kórnickiej do ul. Piaśnickiej wykonywany będzie wraz z remontem trasy tramwajowej – konieczność wymiany kabli sieci trakcyjnej przebiegających pod całym etapem „L” – zgodnie z warunkami wydanymi dla przebudowy tramwaju „GTR” i opinią MPK.

Ze względu na toczące się postępowanie zwrotowe nieruchomości odstąpiono od  realizacji etapu „A”, na terenie os. Piastowskiego, na odcinku od ul. Zamenhofa do posesji o nr 43/15.

żródło PIM

Dodaj komentarz