Rok z koronawirusem w Poznaniu


Choć wsparcie dla przedsiębiorców poszkodowanych w wyniku epidemii było od początku zadaniem rządu, już w marcu 2020 r. Miasto Poznań analizowało różne warianty działań, dzięki którym mogłoby pomóc lokalnym firmom. W połowie marca, po zamknięciu restauracji, Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna stworzyła listę lokali, które oferują dania z dowozem lub na wynos. Poznański pakiet antykryzysowy – zbiór ulg i rozwiązań dla firm oraz organizacji pozarządowych – gotowy był już na początku kwietnia, a potem konsekwentnie poszerzany. Wśród zawartych w nim propozycji było m.in. obniżenie czynszu w lokalach usługowych wynajmowanych od ZKZL, ulgi dla dzierżawców miejskich gruntów, ulgi przy odbiorze odpadów czy pomoc prawna. Organizacje pozarządowe mogły się ubiegać o obniżenie czynszu do kwoty 2,5 zł za 1m2. Dla ludzi kultury przygotowano pakiet #PoznańWspiera.

Miasto udostępniło też bazę numerów telefonów i adresów mailowych instytucji publicznych, organizacji pozarządowych oraz podmiotów prywatnych gotowych do udzielania wsparcia psychologicznego osobom szczególnie tego potrzebującym. W kwietniu działać zaczął Telefon Serdeczności – starsi poznaniacy i poznanianki, którym doskwierała izolacja, mogli zadzwonić na specjalną linię, a po drugiej stronie słuchawki czekał rozmówca gotowy do pomocy. Ważnym wsparciem był też Telefon Porad Cyfrowych – dzięki niemu najstarsi mieszkańcy miasta poczuli się pewniej, korzystając ze sprzętów elektronicznych oraz aplikacji dostępnych w internecie.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz