Remont na rondzie Starołęka, zmiana organizacji ruchu tramwajowego


Od 1 października  rozpocznie się wymiana zwrotnic na rondzie Starołęka. Prace podzielono na dwa etapy – pierwszy etap obejmie wymianę zwrotnic od strony ronda Rataje, drugi – od strony Żegrza  zostanie połączony z  naprawą torowiska na Górnym Tarasie Rataj. Zmieni się organizacja ruchu tramwajowego w tym rejonie.

 

– Miasto Poznań systematycznie podnosi jakość transportu publicznego. Wyrazem tego jest m.in. dbałość o stan infrastruktury komunikacji zbiorowej – mówi Piotr Snuszka, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. –  Prowadzone remonty i modernizacje mają poprawić bezpieczeństwo i niezawodność funkcjonowania komunikacji zbiorowej,  a niekiedy, jak w tym przypadku, pozwalają na utrzymanie przejezdności.

Zwrotnice, które będą wymieniane w październiku tego roku są w złym stanie technicznym. Ich wymiana jest pilna i konieczna. Prace podzielono jednak na dwa etapy, co ułatwi pasażerom przemieszczanie się w tej części miasta. Podczas pierwszego etapu, w dniach od 1 do 16 października, prowadzone będą prace  przy zwrotnicach od strony ronda Rataje; podczas drugiego, w dniach od 17 do 31 października – od strony ronda Żegrze.

– Prace będą polegały na wymianie zwrotnic i krzyżownic. Obniżymy płytę betonową dla zwiększenia grubości podlewu podszynowego oraz wymienimy wyeksploatowane elementy nawierzchni szynowej – mówi Janusz Szawłowski, zastępca dyrektora naczelnego MPK Poznań. – Dodatkowo, w czasie drugiego etapu wymienione zostaną również szyny łukowe w kierunku ul. Starołęcka i ronda Żegrze. Ponadto, wykorzystując wyłączenie ruchu tramwajowego pomiędzy os. Lecha a Rondem Starołęka, dokonamy naprawy przejazdu przy ul. Kurlandzkiej oraz będziemy wykonywać prace sieciowe na Górnym Tarasie Rataj.

W związku z prowadzonymi pracami zmieniona zostanie organizacja transportu publicznego w tym rejonie.

1-16 października

W czasie pierwszego etapu prac (wymiana zwrotnic od strony ronda Rataje) zmiany w ruchu tramwajowym obejmą przede wszystkim linie kursujące ul. Zamenhofa. Jednocześnie Zawieszone zostanie funkcjonowanie linii nr 19, ale tramwaje linii nr 20 będą kursowały we wszystkie dni tygodnia, przez cały dzień.

Linia nr 4:

POŁABSKA -… – Wyszyńskiego – rondo Śródka – Podwale ZAWADY

 LINIA nr 5:

GÓRCZYN – … – Hetmańska – Starołęcka STAROŁĘKA

Linia nr 7:

OGRODY – … – Hetmańska – 28 Czerwca 1956r. – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – Krzywoustego – rondo Rataje – Jana Pawła II – … – ZAWADY

Linia nr 12:

OS.SOBIESKIEGO  – …- Matyi – Wierzbięcice – 28 Czerwca 1956r. – Hetmańska – rondo Starołęka – STAROŁĘKA

Linia nr 13:

JUNIKOWO – … – Kórnicka – Jana Pawła II – RONDO RATAJE – Krzywoustego – most Królowej Jadwigi – Strzelecka – Podgórna – … – JUNIKOWO

Linia nr 19:

Kursowanie zawieszone

Linia nr 20:

Kursuje we wszystkie dni w tygodniu, przez całe dni (a nie tylko w godzinach szczytu)

Linia nocna nr 201:  

OS.SOBIESKIEGO – … Podgórna – Kórnicka – trasa Kórnicka – Chartowo – Żegrze – Hetmańska – rondo Starołęka – STOMIL

Aby ułatwić pasażerom z osiedli Dolnego Tarasu Rataj dojazd w inne rejony miasta, uruchomiona zostanie linia tramwajowa nr 24, która połączy dwa ronda: Starołęka i Rataje (wzmocnieniem tej linii będą kursujące ul. Zamenhofa  autobusy linii nr 74 i 84).

Linia nr 24:

RONDO RATAJE – Zamenhofa – RONDO STAROŁĘKA (linia wahadłowa: 2 tramwaje na dwóch torach)

17-31 października 2016

Podczas drugiego etapu prac (wymiana zwrotnic od strony Żegrza oraz wymiana szyn, podkładów na odcinkach w najgorszym stanie technicznym z elementami trakcji górnej) zmiany w transporcie publicznym związane są przede wszystkim z zamknięciem dla ruchu tramwajowego torowiska na Górnym Tarasie Rataj.

Tramwaje linii nr 1, 5, 17 i 201 będą kursowały zmienionymi trasami.

Linia nr 1:

JUNIKOWO – … – rondo Starołęka – Zamenhofa – trasa Kórnicka – Piaśnicka – FRANOWO

Linia nr 5:

STOMIL – rondo Starołęka – Zamenhofa – rondo Rataje – Jana Pawła II – Kórnicka – Podgórna – … – GÓRCZYN
Linia nr 17:

OGRODY – … – Jana Pawła II – trasa Kórnicka – Piaśnicka – FRANOWO

Aby ułatwić przemieszczanie się w tym rejonie uruchomiona zostanie linia autobusowa „za tramwaj” T1.

Linia T1:

RONDO STAROŁĘKA – Hetmańska – Żegrze – Chartowo – Kurlandzka – PIAŚNICKA/KURLANDZKA – Piaśnicka – Chartowo – Żegrze – Hetmańska – RONDO STAROŁĘKA

Zmieniona zostanie także trasa linii tramwajowej nocnej nr 201.

Linia nocna 201:

OS.SOBIESKIEGO – … – trasa Kórnicka – Piaśnicka – FRANOWO

Aby ułatwić skomunikowanie z tramwajem linii nr 201, na czas remontu skorygowana zostanie trasa linii nr 238.

Linia nr 238: 

Wariant podstawowy:
RONDO KAPONIERA – Głogowska – Hetmańska – Zamenhofa – Orla – Pawia – Inflancka – Żegrze – Bobrzańska – Kurlandzka – PIAŚNICKA/KURLANDZKA – Piaśnicka – Chartowo – Żegrze – Inflancka – … – RONDO KAPONIERA

Wariant do Franowa:

RONDO KAPONIERA – Głogowska – Hetmańska – Zamenhofa – Orla – Pawia – Inflancka – Żegrze – Bobrzańska – Kurlandzka – Szwajcarska – FRANOWO
powrót: FRANOWO – Szwajcarska – Kurlandzka – Piaśnicka – Chartowo – Żegrze – Inflancka – … – RONDO KAPONIERA

W dniach poprzedzających remont przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego będą rozdawać pasażerom ulotki informacyjne ze schematami sieci tramwajowej.

Dodaj komentarz