Tylko przez trzy dni (20, 21 i 22 stycznia) do Zarządu Transportu Miejskiego wpłynęło aż 2223 wniosków o wydanie karty PEKA.
– Efekt piątkowej (17.01) prośby Zarządu Transportu Miejskiego o jak najszybszą wymianę KOMkart na kartę PEKA przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania informuje Małgorzata Ratajczak z ZTM. – Tylko w poniedziałek (20.01) otrzymaliśmy 721 wniosków o wydanie Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej, we wtorek i środę było ich jeszcze więcej (748 i 754).
Kartę PEKA można uzyskać bezpłatnie w dwojaki sposób. Poprzez złożenie wniosku przez internet, wchodząc na stronę: www.peka.poznan.pl. To najwygodniejsza i najprostsza metoda. Wystarczy wypełnić wniosek, dołączyć zdjęcie w formacie jpg lub png, a później odebrać kartę w wybranym przez siebie Punkcie Obsługi Klienta ZTM. Można także złożyć wniosek w jednym z 11 Punktów Obsługi Klienta Zarządu Transportu Miejskiego, w następujących lokalizacjach:
ul. Matejki 59,
ul. Głogowska 133,
Górczyn – dworzec autobusowy,
Junikowo – pętla autobusowo-tramwajowa
Ogrody – pętla tramwajowa,
rondo Kaponiera – ul. Zwierzyniecka (przy punkcie dyspozytora ruchu MPK),
plac Wiosny Ludów – Kupiec Poznański,
os. Jana III Sobieskiego – dworzec autobusowy,
Dębiec – pętla tramwajowa,
rondo Rataje – dworzec autobusowy,
rondo Śródka – dworzec autobusowy,
Poza punktem przy ul. Matejki, który jest czynny w poniedziałki i czwartki w godzinach od 9.00 do 17.00 oraz we wtorki, środy i piątki w godzinach od 7.30 do 15.30, wszystkie pozostałe POK są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.00 do 20.00.