„Polski rynek targowy charakteryzuje się bogatą ofertą wydarzeń branżowych dla klienta indywidualnego, które odbywają się w różnych częściach kraju. Dzięki strategicznemu położeniu, Polska przyciąga zarówno wystawców, jak i odwiedzających z całej Europy oraz innych części świata, co sprzyja międzynarodowej współpracy oraz promocji polskiej gospodarki. Dynamika rozwoju oraz różnorodność organizowanych wydarzeń świadczą o silnej pozycji Polski jako centrum targowego Europy Środkowo-Wschodniej” – mówi Tomasz Kobierski Prezes Zarządu Grupy MTP i Prezes Rady Polskiej Izby Przemysłu Targowego.
Polska branża targowa, mimo licznych wyzwań, takich jak pandemia, zdołała się utrzymać i wykazuje silne tendencje wzrostowe. Jest to widoczne zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Polskie firmy zajmujące się w Europie projektowaniem i aranżacją stoisk targowych na całym świecie, a zwłaszcza w Europie są potentatem w tej branży.
– „Blisko 100 tysięcy osób jest zatrudnionych w tym sektorze gospodarki, to nie tylko firmy specjalizujące się w projektowaniu, ale to również rzesza firm współpracujących z targami. Mam tutaj na myśli producentów mebli, czy firmy zajmujące się produkcją komponentów do budowania ekspozycji targowych. Polskie firmy wystawiennicze są bardzo nowoczesne, oferują klientom coraz wyższy poziom usług, nowoczesny sprzęt multimedialny i kompleksową zabudowę i obsługę stoisk” – mówi Krzysztof Szofer, wiceprezes spółki BWS Expo.