Przygotowanie do modernizacji linii Poznań – Warszawa. Poprawa trasy objazdowej


Szybko i bezpiecznie pojadą pociągi między Poznaniem Wschodnim a Mogilnem podczas modernizacji linii E 20 Poznań – Warszawa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na wykonanie prac zwiększających przepustowość trasy objazdowej i poprawę obsługi pasażerów na stacji Wydartowo. Zadanie za 33 mln zł zakończy się w czerwcu.

 Wykonanie prac pozwoli na pełne przygotowanie trasy między Poznaniem a Inowrocławiem jako trasy objazdowej dla modernizowanej od czerwca br. linii E 20 Warszawa – Poznań na odcinku Sochaczew – Swarzędz. Zwiększy się przepustowość linii oraz bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h.

Szybciej, sprawniej, bezpieczniej

Między Poznaniem Wschodnim a Wydartowem wymieniona zostanie sieć trakcyjna na ok. 20 km linii. Na stacji Wydartowo PLK zamontują 6 nowych rozjazdów, a na stacji Gniezno oraz na szlaku Pierzyska – Gniezno przebudowane będą urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Do prędkości 160 km/h dostosowane zostaną urządzenia na przejazdach kolejowo – drogowych na szlaku Pobiedziska – Wydartowo – Mogilno. Wymieniony będzie też tor między Poznaniem Wschodnim a Kobylnicą.

Wydartowo – wygodniej dla pasażerów

Na stacji Wydartowo zmodernizowane będą dwa perony. Przebudowa zapewni wygodniejszy dostęp do pociągów. Obiekty będą wyższe i lepiej oświetlone oraz czytelnie oznakowane. Pasażerowie skorzystają w czerwcu z nowych wiat i ławek. Dojścia do peronów zostaną przystosowane do obsługi osób o ograniczonej mobilności. Modernizacja linii rozpocznie się jeszcze w marcu a zakończenie planowane jest do 9 czerwca br. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A podpisały umowę z wykonawcą Trakcja PRKiI S.A. Zadanie warte jest 33 mln zł brutto.

Przygotowanie linii objazdowej

Już w 2016 r. w ramach robót przygotowujących trasę Poznań – Inowrocław, jako objazdową dla modernizowanej linii E 20, prowadzone były roboty między Poznaniem Wschodnim a Trzemesznem. Wymieniono 76 km sieci trakcyjnej. Przebudowano perony w Ligowcu, Biskupicach, Promnie, Pobiedziskach-Letnisko, Pobiedziskach, Lednogórze, Fałkowie, Pierzyskach, Trzemesznie oraz peron w Kobylnicy. Wymieniono także nawierzchnię na 8 przejazdach kolejowo – drogowych oraz wymieniono 8 rozjazdów na stacjach Pierzyska, Gniezno, Trzemeszno, Kobylnica. Na prace przeznaczono prawie 80 mln zł.

Modernizacja linii E 20 to jedna z ważnych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Przedsięwzięcie za około 2,6 mld zł finansowane jest z unijnego instrumentu finansowego „Łącząc Europę” (CEF). Jego realizację przewidziano od czerwca 2017 r. do 2020 r.

 

Dodaj komentarz