– Tym razem łączymy dwa zakresy zadania, czyli odcinek między Gwarną a al. Niepodległości oraz od al. Niepodległości do mostu Uniwersyteckiego. Realizacją wszystkich prac zajmie się jeden wykonawca. Właściwie mówimy nie tylko o ul. Św. Marcin, bo kompleksowej przebudowie ulegną też skrzyżowania z al. Niepodległości, ul. Towarową oraz Kościuszki. Zakres prac jest bardzo szeroki, obejmuje m.in. sieci podziemne, torowisko, jezdnię. Całość uzupełni zieleń i mała architektura – mówi Marcin Gołek, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Zieleń, skręt i nowe przejście
Na ul. Św. Marcin od Gwarnej do mostu Uniwersyteckiego przebudowane zostanie torowisko tramwajowe w technologii poprawiającej bezpieczeństwo i ograniczającej hałas. Umożliwienie skrętu tramwajów z ul. Św. Marcin w ul. Towarową pozwoli odciążyć węzeł Kaponiera, zwiększy pulę wariantów tras np. w czasie objazdów, a w przyszłości może stanowić element przedłużonej trasy tramwajowej przez Wolne Tory.