Przetarg na budowę trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka


Ul. Ratajczaka od skrzyżowania z ul. Św. Marcin do ul. Ogrodowej będzie strefą zamieszkania. Główną ideą zagospodarowania tego odcinka było zaprojektowanie po obu stronach ulicy symetrycznych przestrzeni obsadzonych drzewami i zielenią niską. Będzie to ciąg z ogródkami i miejscami postojowymi utrzymany w klimacie zielonej alei. Przewidziano też miejsca odpoczynku z ławkami.

Miejscem spotkań i odpoczynku może być także plac stanowiący kontynuację przestrzeni powstałej w ramach przebudowy ulicy Taczaka. Projektanci przewidzieli optyczne poszerzenie placu aż do wschodniej pierzei ul. Ratajczaka. Zostanie wydzielony wizualnie nawierzchnią z kostki granitowej w kolorze grafitowym. Na tej wysokości przewidziana jest jednolita nawierzchnia jezdni, torowiska, chodnika i trasy rowerowej.

W strefie zamieszkania, czyli pomiędzy ul. Św. Marcin a ul. Powstańców Wielkopolskich, planowany jest bezprogowy układ nawierzchni, czyli przyjazny dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – starszych, na wózkach. Na tym odcinku będzie ona kamienna i nawiąże wzorem do przebudowanego już odcinka ul. Św. Marcin.

Nawierzchnia torowiska będzie w nieco ciemniejszym odcieniu. Rozróżnienie kolorystyczne przewidziano także dla kontrapasa rowerowego w stronę ul. Św. Marcin (w przeciwnym kierunku rowerzyści pojadą jezdnią na zasadach ogólnych). Uwzględnienie ruchu rowerowego planowane jest także na ul. Niezłomnych oraz w obrębie wszystkich skrzyżowań wchodzących w zakres inwestycji.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz