Dworzec bez naziemnego przejścia


– Specjaliści od bezpieczeństwa wyraźnie mówią, że to nie jest dobre rozwiązanie – mówi prezydent Ryszard Grobelny o realizacji przejścia naziemnego do przystanków tramwajowych przy Dworcu Głównym w rozmowie z serwisem Transport-publiczny.pl

 

Dziennikarze serwisu Transport-publiczny.pl w krótkiej rozmowie zapytali prezydenta Poznania o kilka ważnych spraw związanych z komunikacją w mieście. Pytali między innymi o rozwój komunikacji publicznej w nowej perspektywie finansowej UE.

–  Plany mamy dosyć rozbudowane –  odpowiedział Ryszard Grobelony. – W Poznaniu potrzeba jeszcze kilku elementów układu komunikacyjnego. Na pewno unowocześnienia wymaga obsługa komunikacyjna północy Poznania, obszaru Naramowic i inwestycji, które się tam realizują. Potrzebna jest przebudowa centrum – mamy tam niezoptymalizowany system komunikacji zbiorowej, przede wszystkim tramwajowej. Mówimy także o pewnych zmianach na wschodniej części Poznania, na Ratajach.

Pytano także o  aktualną  koncepcję budowy trasy trolejbusowej na Naramowice.

– Dzisiaj nie chcę się wypowiadać jaki system będzie tam funkcjonował – czy to będzie system tramwajowy, który jest problematyczny ze względu na trudną barierę przebicia się do centrum Poznania, czy to będzie jakiś system autobusowy. Trudno też wskazywać z jakim napędem – z elektrycznym, tradycyjnym, hybrydowym, zasilanym ze stacji ładowania czy z pantografów. Tutaj czysta ekonomia i efektywność takiego systemu powinny o tym decydować – poinformował prezydent Poznania.

Dzienikarze serwisu Transport-publiczny.pl pytali także  o udział Poznania w koncepcji utworzenia Poznańskiej Kolei Metropolitalnej.

– Z punktu widzenia metropolitalnego to jest dla nas główny projekt – odpowiedział Ryszrad Grobelny. – W tej chwili Metropolia Poznań realizuje projekt koncepcji takiej kolei, ale to jest zadanie Województwa Wielkopolskiego, a nie Miasta Poznania czy nawet gmin w ramach metropolii. Chcemy się skupić na zapewnieniu atrakcyjności dla pasażerów, natomiast same przewozy, modernizacja linii i tabor są poza naszym zakresem. Mam nadzieję, że to się uda skoordynować w ramach tego programu.

 

Dodaj komentarz