Przebudowa wiaduktu w ciągu ulicy Kurlandzkiej


Jak się później okazało, niezależnie od uwag mieszkańców, badania wykonane na etapie przygotowywania dokumentacji budowlanej wskazały przekroczenia norm emisji hałasu sięgające – w zależności od lokalizacji punktu pomiarowego – 7dB. Źródłem hałasu jest ruch samochodowy na ulicach Kurlandzkiej, Bobrzańskiej i Wiatracznej.

– Zgodnie z przepisami, konieczne było zastosowanie rozwiązań, które te przekroczenia zniwelują. Po przeanalizowaniu dostępnych możliwości projektanci zaproponowali zastosowanie cichej nawierzchni na jezdniach, która spowoduje spadek natężenia hałasu o 4 dB. Niestety, rozwiązanie to było niewystarczające, by uzyskać właściwy komfort akustyczny dla terenów mieszkaniowych – tłumaczy Krzysztof Olejniczak, dyrektor ZDM.

Obniżenia parametrów nie przyniosły również rozwiązania projektowe związane z ograniczeniem prędkości pojazdów. Wobec tego, biorąc pod uwagę przepisy ochrony akustycznej, niezbędne było zastosowanie ekranów, które są dodatkowym środkiem ochrony przed hałasem dla terenów mieszkaniowych.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz