Rozpoczyna się przebudowa trasy kórnickiej


Ostatni etap dużych inwestycji na Ratajach

Przebudowa trasy kórnickiej to ostatnia odsłona większego projektu usprawniającego komunikację publiczną na Ratajach. Obejmował on zakończoną przebudowę od os. Lecha do ronda Żegrze oraz budowę nowej od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej. Przebudowę torowiska w ciągu ul. Chartowo i Żegrze wykonano w latach 2018-2019. W kolejnym roku (2020) otwarto trasę od ronda Żegrze do nowo zbudowanej pętli tramwajowo-autobusowej Unii Lubelskiej, a w latach 2021-2022 kompleksowo zmodernizowano rondo Rataje. Z oczywistych względów w tym samym czasie nie można było wówczas remontować trasy Kórnickiej. Konieczne było bowiem umożliwienie dojazdu tramwajów do zajezdni na Franowie oraz zapewnienie komunikacji mieszkańcom szeroko pojmowanego obszaru Rataj.

Dzięki wszystkim trzem odsłonom tej inwestycji oraz przebudowie ronda Rataje poprawia się komfort podróży tramwajem w tej części Poznania.

Zakres prac na trasie kórnickiej

Na odcinku od ulicy Jana Pawła II do osiedla Lecha wymienione zostanie bardzo mocno wyeksploatowane torowisko oraz sieć trakcyjna. Przebudowane zostaną istniejące przystanki Kórnicka (za ul. Jana Pawła II, przy centrum handlowym) i Os. Tysiąclecia. Z kolei obecne perony przystanku Polanka czeka rozbiórka. W zamian powstaną dwa nowe: Polanka – bliżej przejścia w ciągu ul. Milczańskiej, a także Łacina – w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych. Wszystkie zostaną dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zmienią się również trasy rowerowe i ciągi piesze w rejonie inwestycji, m.in. zostaną dostosowane do nowych peronów przystankowych, schodów i pochylni.

W ramach inwestycji zdemontowane i wybudowane na nowo zostanie torowisko, a także sieć trakcyjna i cała infrastruktura towarzysząca. Zużyte elementy zostaną zastąpione nowymi o odpowiednich parametrach technicznych, co poprawi trwałość, stabilność i bezpieczeństwo trasy. Równocześnie ograniczona zostanie emisja drgań i hałasu wynikających z przejazdu tramwajów, co poprawi komfort okolicznych mieszkańców.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz