Przebudowa trasy kórnickiej – nowe torowisko i wygodne przystanki


– Dzięki inwestycji ograniczona zostanie emisja drgań i hałasu, które wiążą się z przejazdem tramwajów. Zmienią się także lokalizacje przystanków, ponadto zostaną one dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Wyłoniony w postępowaniu przetargowym wykonawca rozbuduje również układ drogowy, gdyż przewidziane jest przedłużenie ul. Pleszewskiej i rozbudowa ul. Kaliskiej. Piesi i rowerzyści także zyskają nową infrastrukturę – mówi Justyna Litka, prezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

– Odnowienie obecnego wyeksploatowanego torowiska jest konieczne, a dzięki inwestycji pasażerowie zyskają nową jakość. Bardzo szeroki zakres przebudowy trasy tramwajowej, z jakim w tym przypadku mamy do czynienia jest możliwy między innymi dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej. Miastu udało się pozyskać 59,3 mln złotych na realizację projektu pn. „Przebudowa trasy tramwajowej: Kórnicka – os. Lecha – rondo Żegrze wraz z budową nowego odcinka trasy od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej”, którego tzw. trasa kórnicka jest integralną częścią – mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

W zakres inwestycji wchodzi przebudowa przystanków Kórnicka (za ul. Jana Pawła II, przy remontowanym torowisku) i os. Tysiąclecia, natomiast obecne perony przystanku Polanka czeka rozbiórka. W zamian powstaną dwa nowe: Polanka – bliżej przejścia w ciągu ul. Milczańskiej, a także Łacina – w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz