Rozpoczyna się przebudowa trasy kórnickiej


Dzisiaj rozpoczyna się ostatni etap przebudowy tras tramwajowych tzw. Górnego Tarasu Rataj (GTR). Nowe torowisko pojawi się na trasie kórnickiej – od ulicy Jana Pawła II do osiedla Lecha. Przebudowa spowoduje konieczność wyłączenia ruchu na tym odcinku – tramwaje pojadą zmienionymi trasami. Komunikację zastępczą zapewnią linie autobusowe numer 154 i 190. Prace zakończą się jesienią przyszłego roku.

Przebudowa trasy kornickiej

– Przebudowa trasy kórnickiej jest potrzebna z uwagi na jej bardzo zły stan. Już od długiego czasu tramwaje kursują tu z ograniczeniami prędkości ze względu na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa przejazdu pasażerom – mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. – To część większego zadania, jakim jest przebudowa tras tramwajowych na Górnym Tarasie Rataj. Zostało ono podzielone na trzy etapy, by związane z pracami niedogodności nie kumulowały się. Przebudowa trasy kórnickiej musiała być skoordynowana nie tylko z pozostałymi zadaniami w ramach całej inwestycji, ale także z modernizacją ronda Rataje i fragmentów torowisk na ulicach Krzywoustego i Jana Pawła II. Kolejność realizacji poszczególnych zadań nie jest przypadkowa. Uwzględnia zarówno możliwości korzystania z komunikacji tramwajowej przez mieszkańców Rataj, jak i kalendarium działań, jakie miasto zobowiązało się wykonać w związku z dofinansowaniem projektów z funduszy unijnych – zaznacza dyrektor ZTM.

– Podpisaliśmy umowę z wyłonionym w postępowaniu przetargowym wykonawcą, który nie tylko zajmie się wysłużoną trasą tramwajową, ale i rozbudową dróg rowerowych, chodników oraz układu drogowego w ramach tzw. ringu Łacina – wyjaśnia Tomasz Płóciniczak, wiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich. –  Inwestycja rozpocznie się od rozbiórki mocno zużytego już torowiska i sieci trakcyjnej. Cała trasa o długości prawie dwóch kilometrów zostanie kompleksowo przebudowana. Zakładamy, że prace zakończą się jesienią przyszłego roku i pasażerowie będą podróżować wygodną, bezpieczną trasą – dodaje przedstawiciel spółki PIM.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz