Przebudowa GTR – tramwaje wjechały na tory


Pierwsze tramwaje przejechały już przez rondo Żegrze i Górny Taras Rataj. Na razie to tylko jazdy testowe, ale już we wrześniu do wagonów wsiądą pasażerowie. Remont torowiska dobiega końca.

Dzisiaj pierwsze tramwaje wjechały na nowe torowisko na Górnym Tarasie Rataj. Na kilka godzin włączono sygnalizację świetlną na rondzie Żegrze, a na pobliskich skrzyżowaniach ruch sterowany był ręcznie. To już ostatnie przygotowania – koniecznie przed oddaniem trasy do użytku.

Po raz pierwszy  testowano sygnalizację świetlną na rondzie z udziałem tramwajów. Po korekcie oprogramowania działa ona prawidłowo. Trwają prace związane z uruchomieniem pozostałych sygnalizacji świetlnych w rejonie modernizowanej trasy.

– Dzięki ulepszeniu torowiska pasażerowie zyskają większy komfort podróżowania – podkreśla Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania, który razem z drogowcami sprawdzał w poniedziałek stan nowych torów. – Będą mogli korzystać z przejść naziemnych i nowych przystanków, m.in. tego na os. Czecha, gdzie z autobusu na tramwaj będzie można przesiąść się „drzwi w drzwi”.

Inwestycja ma zostać oddana do użytku we wrześniu. Zakończono już roboty związane z sieciami podziemnymi. Dla pieszych przygotowano nowe chodniki, a dla rowerzystów – drogi rowerowe. Rozbudowano też rondo Żegrze, likwidując przejścia podziemne. Trwają jeszcze prace odtworzeniowe, wypełnianie torowiska – w zależności od lokalizacji – płytami betonowymi, kruszywem bądź matami z rozchodnika, a także nasadzenia zieleni i montaż elementów małej architektury: ławek i wiat.

Zakończono już przebudowę większości pobliskich skrzyżowań – z wyjątkiem skrzyżowania ulic Żegrze, Kurlandzkiej i Inflanckiej, gdzie Zakład Robót Drogowych na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich rozpoczął remont nawierzchni jezdni. Prace są w pełni skoordynowane z modernizacją torowiska, dzięki czemu na kierowców czeka mniej utrudnień.

W wyniku zastosowanej technologii na nowym torowisku tramwaje będą jechać ciszej, a pasażerowie będą odczuwać mniej drgań. Powstanie nowoczesna trasa tramwajowa – trwała, stabilna, dostępna dla osób z niepełnosprawnościami, przyjazna nie tylko pasażerom, ale także kierowcom i pieszym, którzy będą poruszać się w jej obrębie. AW

Dodaj komentarz