Propozycja zmian w sieci autobusowej na północy Poznania


Linia nr 171 – zmiana trasy, poprawa obsługi Podolan, i nowych osiedli z ulicy Mateckiego, połączenie Podolan z Piątkowem, PST i Dworcem Głównym PKP

Obecna trasa:
OS. DĘBINA – Łozowa – Czechosłowacka – Dolna Wilda – Rolna – 28 Czerwca 1956 r. – Robocza – Przemysłowa – al. Króla Przemysła II – al. Niepodległości – Księcia Mieszka I – Aleje Solidarności – Murawa – OS. WICHROWE WZGÓRZE

Proponowana trasa:
OS. DĘBINA – Łozowa – Czechosłowacka – Dolna Wilda – Rolna – 28 Czerwca 1956 r. – Robocza – Przemysłowa – al. Króla Przemysła II – al. Niepodległości – Księcia Mieszka I – Aleje Solidarności – Piątkowska – Juraszów – Strzeszyńska – Szarych Szeregów – Obornicka – Mateckiego – Stróżyńskiego – Szymanowskiego – OS. SOBIESKIEGO

Kursowanie:

  • dni robocze w godzinach 5:00 – 18:30 co 15 minut, pozostałe pory co 20 minut do godziny 23:00,
  • soboty w godzinach 5:00 – 23:00 co 20 minut,
  • niedziele i święta w godzinach 6:00 – 11:00 co 30 minut, w godzinach 11:00 – 23:00 co 20 minut.

Linia nr 171 zmieniłaby trasę na odcinku północnym – od Al. Solidarności zamiast na Winogrady (w kierunku os. Kosmonautów obecnie obsługiwanych liniami tramwajowymi na nowej trasie na Naramowice) skierowana zostałaby do os. Sobieskiego przez ulice: Strzeszyńską, Szarych Szeregów i Mateckiego. Nowa trasa poprawi komunikację na Podolanach, w rejonie ulicy Obornickiej oraz dla mieszkańców z szybko zabudowującego się rejonu ulicy Mateckiego. Pasażerowie z powyższych miejsc zyskają nie tylko możliwość wygodnego dojazdu do PST, ale także bezpośrednie połączenie z Dworcem Głównym PKP. Na Piątkowie nową trasę linii nr 171 wytyczono ulicą Szymanowskiego – zapewniającą najlepszą dostępność dla pasażerów z osiedli piątkowskich (os. Jana III Sobieskiego, os. Bolesława Chrobrego i os. Zygmunta Starego) zarówno od północy, jak i południa. Zmiana trasy na odcinku północnym pozwoliłoby linii nr 171 zastąpić przewidzianą do zawieszenia linię nr 168.

Linia nr 183 – zmiana trasy, obsługa os. Wilczy Młyn, wydłużenie linii do Strzeszyna PKM 

Obecna trasa:
RONDO ŚRÓDKA – Wyszyńskiego – Garbary – Szelągowska – Serbska – Aleje Solidarności – Dojazd – Lutycka – Szczawnicka – Druskienicka – Jasielska – Strzeszyńska – Szarych Szeregów – SZARYCH SZEREGÓW

Proponowana trasa:
RONDO ŚRÓDKA – Podwale – Hlonda – Lechicka – Naramowicka – Serbska – Aleje Solidarności – Dojazd – Lutycka – Szczawnicka – Druskienicka – Jasielska – Strzeszyńska – Kosowska – Zakopiańska – STRZESZYN PKM

Kursowanie:

  • dni robocze w godzinach 5:00 – 18:30 co 15 minut, pozostałe pory co 20 minut do godziny 23:00,
  • soboty w godzinach 5:00 – 23:00 co 20 minut,
  • niedziele i święta w godzinach 6:00 – 11:00 co 30 minut, w godzinach 11:00 – 23:00 co 20 minut.

Linia nr 183 po okresowej zmianie trasy przez ulice Szelągowską i Wyszyńskiego (w celu wzmocnienia komunikacji podczas remontu PST) powróciła na ulicę Hlonda i Lechicką. Na odcinku rondo Śródka – Hlonda – Lechicka (os. Wilczy Młyn) – Naramowicka linia nr 183 przejęłaby funkcję planowanej do zawieszenia linii nr 178, a na ulicy Zakopiańskiej także przewidzianą do zawieszenia linię nr 168. Dzięki zwiększonej (podwojonej) częstotliwości obsługa odcinka od ronda Śródka do Wilczaka utrzymana byłaby na obecnym poziomie, a poprawiłaby się obsługa rejonu Wilczaka i Wilczego Młyna. Wzmocnione zostałoby skomunikowanie Wilczego Młyna z trasą tramwajową na Naramowice.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz