Propozycja zmian w sieci autobusowej na północy Poznania


– Dzięki temu, że zgodnie z oczekiwaniami tramwaj stał się wyborem numer 1 dla pasażerów z wschodnich Winograd, Piątkowa oraz Naramowic, możliwe jest przesunięcie potencjału linii autobusowych na zachód miasta, gdzie od lat rosną potrzeby transportowe. Dotychczas ich zaspokojenie realizowaliśmy tylko w pewnym zakresie, ponieważ działając w niezwykle trudnych warunkach finansowania transportu publicznego nie mieliśmy zbyt wielu innych możliwości – wskazuje Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. – Teraz, optymalizując sieć połączeń autobusowych chcemy solidnie poprawić dostępność transportu dla mieszkańców m.in. Podolan, Strzeszyna czy rejonu ulicy Obornickiej. Nasz projekt zakłada zdecydowanie lepsze skomunikowanie tych rejonów miasta, a także łatwiejszy dojazd do tras tramwajowych i do centrum.

Jest to tym bardziej pilne, że w zachodnio-północnej części miasta szybko powstają nowe osiedla, coraz więcej mieszkańców z tego rejonu oczekuje poprawy komunikacji. Propozycja jest dostosowana do tych zmian w strukturze przestrzennej północnej części miasta oraz zmieniających się preferencji w sposobie korzystania z transportu zbiorowego w ostatnich latach.

– Znaczącym przykładem rozbudowującego się osiedla wymagającego zwiększenia oferty przewozowej jest choćby Strzeszyn. Z kolei dla studentów dojeżdżających na teren kampusu UAM priorytetem jest już nie tylko PST, równie ważny jest tramwaj na Naramowice. Stąd potrzeba lepszego dojazdu z obu tras w rejon kampusu. Zakładamy, że stanie się tak dzięki nowej linii nr 197 – wyjaśnia Tomasz Łapszewicz, zastępca dyrektora ds. publicznego transportu zbiorowego Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Nowy układ uwzględnia także wnioski rad osiedli i postulaty pasażerów z innych części Poznania, np. z Woli, Bonina i Winiar. Stąd zmiany na linii minibusowej nr 121 i powrót autobusu nr 191 na poprzednią trasę.

Propozycje najpierw zostaną skonsultowane z radami osiedli. Jeśli zostaną zaakceptowane, to zmiany będą możliwe do wprowadzenia jeszcze w tym roku – wstępnie planowany termin to wrzesień 2023 r. Po dokonaniu pomiarów frekwencji i zebraniu opinii pasażerów – po kilku miesiącach obowiązywania – będzie możliwość dokonania korekt nowego układu, zarówno tras, jak i częstotliwości kursów.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz