Propozycja zmian w sieci autobusowej na północy Poznania


14 linii autobusowych, które obsługują głównie północną część Poznania, może zmienić trasy. Wszystko po to, by zwiększyć dostępność komunikacji miejskiej. Propozycje zmian trafiły do rad osiedli, które wyrażą swoją opinię.

autobus linii 191

Propozycje zmian dotyczą linii nr: 146, 147, 168, 169, 170, 171, 178, 183, 185, 191, 193, 197, 198 oraz minibusowej linii nr 121. Celem jest zapewnienie nowych, od dawna postulowanych połączeń np. Piątkowa z Podolanami i Strzeszynem oraz zwiększenie liczby linii łączących dwie arterie tramwajowe: wyremontowaną PST oraz cieszącą się coraz większą popularnością trasę na Naramowice.

Od momentu uruchomienia tramwaju na Naramowice szybko zmieniają się przyzwyczajenia pasażerów, którzy coraz chętniej korzystają z tej trasy. Początkowo do przystanku Błażeja kursował tramwaj linii nr 3, dziś można korzystać z dwóch linii – nr 3 i 10. Pomiary frekwencji wykazują stały wzrost liczby pasażerów na tej trasie – zgodnie z przewidywaniami inwestycja okazała się dużym sukcesem. Dla mieszkańców wschodniej części Winograd i Piątkowa tramwaj jest podstawowym środkiem transportu, a linie autobusowe – bez których jeszcze niedawno trudno było sobie wyobrazić tej rejon miasta – stanowią obecnie komunikację uzupełniającą.

Jednocześnie ze wzrostem liczby pasażerów podróżujących do przystanku Błażeja, spadła frekwencja na trasie do pętli Połabska, a także na poszczególnych liniach autobusowych na północy Poznania. Pasażerowie – kosztem autobusów – chętniej wybierają tramwaj, ponieważ jest on pewniejszym i szybszym środkiem komunikacji.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz