Propozycja poprawy komunikacji w rejonie Starołęki


– wdrożenie po południowej stronie torów kolejowych zmian organizacji ruchu, w celu zmniejszenia skali zatłoczenia skrzyżowania ul. Starołęckiej i ul. Książęcej: dla poprawy przepustowości ul. Starołęckiej i zmniejszenia skali opóźnień autobusów dojeżdżających do węzła przesiadkowego Starołęka. Proponowana zmiana dotyczy wprowadzenia ruchu jednokierunkowego na ulicy Książęcej – od Św. Antoniego do Starołęckiej oraz na ulicy Św. Antoniego – od Starołęckiej do Książęcej. Drugi pas na tych ulicach przeznaczony byłby dla autobusów jako buspas.

– skierowanie linii tramwajowych do pętli Unii Lubelskiej oraz Starołęka Mała. Do pętli tramwajowej Unii Lubelskiej, poza dojeżdżającymi tam stale liniami 5 i 11 skierowana zostanie również linia nr 7.

– uruchomienie dwóch dodatkowych linii autobusowych „za tramwaj”. W okresie od 26 czerwca do 31 sierpnia planowane jest uruchomienie dwóch linii autobusowych „za tramwaj”: T5 na trasie od pętli tramwajowej Starołęka do Unii Lubelskiej przez ul. Forteczną oraz T4 od pętli autobusowej przy ul. Książęcej do ronda Starołęka przez ul. Starołęcką. Linia T5 będzie pełnić podstawową rolę komunikacji zastępczej -kursować będzie co 5 minut w godzinach szczytu i co ok. 7-8 minut poza godzinami szczytu. Jej celem będzie zapewnienie pasażerom szybkiego i sprawnego skomunikowania pomiędzy węzłem Starołęka a liniami tramwajowymi jadącymi w kierunku centrum miasta. Na pętli Unii Lubelskiej możliwa będzie sprawna przesiadka „drzwi w drzwi”. Linia T4 będzie kursowała z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień i zapewni komunikację wzdłuż ulicy Starołęckiej.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz