Zmienią się taryfy biletowe ZTM


budżetowych na oświatę oraz mniejszych wpływów z PIT, wówczas byłaby szansa na zmianę taryfy na poziomie czysto kosmetycznym, wyrównującym wyższe koszty. Decyzja o wprowadzeniu podwyżki wynika z faktu, że nie tylko ma zostać utrzymany standard transportu na obecnym poziomie, ale komunikacja ma się wciąż zmieniać na lepszą. Stolica Wielkopolski będzie systematycznie dążyć do posiadania najlepszej komunikacji publicznego w Polsce. Tylko w ten sposób można zachęcać coraz większą liczbę mieszkańców do przesiadki z samochodu na tramwaj lub autobus.

Bilety okresowe
Ceny biletów okresowych dla pasażerów płacących podatki na rzecz Poznania lub gmin objętych porozumieniem dotyczącym organizacji transportu publicznego mają wzrosnąć o około 20 procent. Koszt Biletu Metropolitalnego 30-dniowego na strefę A zmieni się z obecnych 99 zł na 119 zł.

Aby zachęcić do stałego korzystania z komunikacji publicznej koszt rocznego biletu wzrośnie tylko o 1 złotówkę – do 949 zł. Przy zakupie biletu rocznego koszt w przeliczeniu na jeden miesiąc wyniesie 79 zł, czyli 20 zł mniej niż obecny bilet 30-dniowy i 40 zł mniej w przypadku taryfy od 1 lipca. Ci, którzy dotychczas decydowali się na tę opcję, zyskiwali 2,5 miesiąca darmowego podróżowania. Po zmianie taryf liczba bezpłatnych miesięcy, w porównaniu do zakupu dwunastu biletów 30-dniowych, wzrośnie do czterech. Rabat wyniesie więc około 33 procent. Wybierając bilet roczny zamiast dwunastu 30-dniowych Biletów Metropolitalnych na sieć na strefę A (koszt od 1 lipca 2020 r. – 1428 zł) będzie można zaoszczędzić aż 479 zł.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz