Program transportowy dla Łazarza i Górczyna


Do najważniejszych celów programu będzie należało dostosowanie parametrów ulic do obowiązujących przepisów i potrzeb komunikacji publicznej. Przystanki na ulicy Głogowskiej mają być szersze i dłuższe – z uwagi na bezpieczeństwo i komfort pasażerów, ale także z myślą o wprowadzeniu 45-metrowych tramwajów. Obecnie nie ma możliwości, aby tramwaje o tej długości jeździły ulicą Głogowską i dowoziły pasażerów m.in. do Dworca Głównego PKP oraz MTP, które są ważnymi celami podróży w mieście.

Przebudowane miałoby zostać skrzyżowanie ulic Hetmańskiej, Reymonta i Arciszewskiego. Lokalizację zmieni tam jeden z przystanków, który zostałby przeniesiony na ul. Reymonta (w kierunku Areny), co będzie również wpisywać się w przyszły projekt budowy trasy tramwajowej na os. Kopernika. Dzięki temu uda się wyodrębnić dodatkowy pas na skrzyżowaniu i udrożnić ruch, co będzie zachęcało do ominięcia ul. Głogowskiej.

Ważny, dla uspokojenia ruchu na Łazarzu, Górczynie, będzie także parking Park&Ride w pobliżu pętli Górczyńskiej. Skorzystają na nim m.in. osoby wjeżdżające do Poznania, które będą mogły zostawić tam swój samochód i dalej poruszać się komunikacją publiczną. Mniej samochodów przejeżdżających przez ul. Głogowską, to mniejszy ruch, hałas i zanieczyszczenie.

Na przełomie tego i przyszłego roku rozpocznie się wprowadzanie na Łazarzu strefy płatnego parkowania (SPP). Uporządkuje ona parkowanie w tej części Poznania, zapewni miejsca dla mieszkańców oraz ograniczy zostawianie samochodów przez osoby spoza dzielnicy.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz