Rok 2013 – czyli przedłużenie PST
Budowa drugiego etapu trasy PST rozpoczęła się w sierpniu 2011 r. Celem prac było przedłużenie Poznańskiego Szybkiego Tramwaju do Dworca Zachodniego w Poznaniu. Nowy odcinek ma długość 2 km i został zbudowany w miejscu torów kolejowych w wykopie wzdłuż ul. Roosevelta oraz w miejscu peronu 7. (i częściowo 6.) dworca kolejowego. Projekt zrealizowano dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej. Odcinek ten został otwarty 1 września 2013 r. Dzięki inwestycji udało się poprawić płynność przejazdu w podstawowej osi układu sieci tramwajowej: most Teatralny – rondo Kaponiera – most Dworcowy oraz zintegrować komunikację miejską z kolejową.
Trasa Pestki, słynie nie tylko ze sprawnych, szybkich przejazdów tramwajów. Charakterystyczna jest również jej infrastruktura. Każdy przystanek, na odcinku trasy od os. Sobieskiego do Słowiańskiej, ma swoją unikatową kolorystykę. Ściany i podpory poszczególnych peronów pokryte są natomiast artystycznym graffiti o zróżnicowanej tematyce.