Poznański Szybki Tramwaj kończy 25 lat!


Polityczny kabel

Podczas budowy nie zabrakło komplikacji. Wprowadzano wiele modyfikacji. Zmieniała się organizacja budowy, przy której pracowało łącznie aż 86 wykonawców. Pojawił się również problem o charakterze międzynarodowym. W drugiej połowie lat 80. przy wykopie dla PST natrafiono pod ul. Lechicką na osobliwy kabel. Okazało się, że były to przewody teletechniczne łączące Berlin i Moskwę. Żeby przenieść kabel na specjalną kładkę, należało go najpierw przeciąć. Sytuacja była wyjątkowo delikatna. W celu uniknięcia konsekwencji politycznych i dyplomatycznych łączność można było przerwać tylko na moment. Na szczęście akcja trwała tylko kilka minut, zakończyła się powodzeniem i nie było z tego powodu żadnych perturbacji politycznych.

Pamiętny dzień

Wreszcie – po 17 latach, 30 stycznia 1997 r. o godzinie 10:08 na trasie Pestki pojawił się inauguracyjny tramwaj uruchomionej wówczas linii nr 14. Przez dwa ostatnie dni stycznia, pasażerowie mogli przetestować nową trasę bez konieczności kupowania biletu. Pojawiły się tłumy zainteresowanych mieszkańców.

1 lutego 1997 r. na nowej trasie PST, rozpoczęto regularne przejazdy tramwajów linii dziennych nr 14 oraz 12 i 15. Od początku funkcjonowała także nocna komunikacja.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz