Poznańska uchwała krajobrazowa weszła w życie


Są to kary biegnące, tzn. są wymierzane za każdy dzień, w którym reklamy są niezgodne z zapisami uchwały. Według ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wynoszą one 40-krotność opłaty reklamowej, która jest liczona za każdy metr kwadratowy reklamy, za każdy dzień. Przykładowo dla nośnika o powierzchni 18 m2 30-dniowa kara wyniesie 9 816 zł. Z karami już teraz powinny liczyć się firmy, które instalowały reklamy nielegalnie.

Uchwała określa terminy na dostosowanie do jej przepisów legalnie umiejscowionych nośników reklamowych. Okresy te są różne dla poszczególnych części stolicy Wielkopolski. Dla obszaru staromiejskiego – 12 miesięcy, centrum i historycznych dzielnic – 2 lata, dla obszaru zurbanizowanego i przyrodniczego – 5 lat z wyłączeniem obiektów lub obszarów indywidualnie wpisanych do rejestru zabytków, dla których ustalono termin 2 lat na dostosowanie.

Okresy, o których mowa, nie mają zastosowania do tablic i urządzeń powstałych bez wymaganego pozwolenia na budowę lub zgłoszenia. Zalegalizowanie nielegalnej reklamy jest możliwe tylko, gdy jej parametry i położenie są zgodne z zapisami uchwały.

Poznaniacy mogą sami zgłaszać nośniki reklamowe wymagające weryfikacji pod kątem zgodności z uchwałą. Można to zrobić wysyłając maila na adres krajobrazowa@um.poznan.pl. W treści wystarczy zawrzeć: dokładny adres nośnika, numer działki oraz zdjęcie reklamy.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz