Poznańska gościnność na Euro 2012


Mistrzostwa Europy w piłce nożnej były świetną okazją, by pokazać się z najlepszej strony oraz zmienić postrzeganie kraju znad Wisły i jego mieszkańców. Odwiedziło nas blisko 600 tys. kibiców. Zdecydowana większość z nich wyjechała zachwycona otwartością, życzliwością i gościnnością gospodarzy Euro. Polska zyskała zagranicznych ambasadorów.

stefa2

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zbadał, które miejscowości spośród miast-gospodarzy i centrów pobytowych wymieniane były w kontekście gościnności w mediach najczęściej. Analizie poddano publikacje z prasy, internetu i RTV w okresie od 8 czerwca do 8 lipca 2012. Pod względem liczby informacji w rankingu gościnności miast zwyciężyła Warszawa, o której w ciągu miesiąca opublikowano 814 materiałów. Ekwiwalent reklamowy publikacji o gościnności stolicy i jej mieszkańców wyniósł blisko 12 mln złotych. Drugie miejsce w zestawieniu zajął Poznań (453 informacje), a trzecie Gdańsk (395). Klasyfikację miast gospodarzy zamyka Wrocław z wynikiem 381 materiałów. Tuż za finałową czwórką uplasowały się Kraków (227), Opalenica (156) i Sopot (55).

W badanym okresie media podejmowały temat polskiej gościnności, aż 2,5 tys. razy – 70 proc. materiałów opublikowano w internecie, 23 proc. w prasie, nieco ponad 6 proc. w RTV.

W publikacjach dominowały pozytywne komentarze: „W świat poszły zdjęcia zachwyconych kibiców przyglądających się treningom drużyn i gościnnych gestów w miejscowościach goszczących piłkarzy” (Polska, Dziennik Zachodni – 2012-07-02), „Przyjezdni kibice nie dość że w Polsce dobrze się bawili, to jeszcze obiecali polecać nasz kraj swoim rodakom. Do tego pozytywnego obrazu przyczynili się sami Polacy – chętni do pomocy i gościnni” (dzienniklodzki.pl, 2012-07-02).

Fot. Strefa Kibica Poznań

Dodaj komentarz