Poznań z widokiem na… Pomorskie


Od wczoraj przechodniów intrygują kolorowe lunety widokowe, jakie stanęły w czterech punktach Poznania. Zaskoczenie jest tym większe, że patrząc przez każdą z nowych lunet można zobaczyć … morze!  To jednak nie pomyłka ani niezwykłe osiągnięcie optyki, lecz akcja promocyjna Województwa Pomorskiego, zachęcająca do odwiedzania Pomorza bez względu na porę roku.

Poznan-z-widokiem-na-POMORSKIE

Akcja „Poznań z widokiem na … Pomorskie” zorganizowana została przez Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną (PROT) w związku z odbywającymi się w Poznaniu Targami Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon 2012.

Pomorskie od lat kojarzone jest głównie z letnim wypoczynkiem nad morzem, ale organizatorzy akcji zapewniają, że region posiada wiele ciekawych ofert i propozycji, które idealnie sprawdzają się właśnie wiosną, jesienią czy zimą. – Warto brać udział w targach turystycznych, ale równolegle staramy się stosować inne, niestandardowe formy promocji, w tym osadzone w przestrzeni miejskiej. Tym razem „wychodzimy na miasto” z lunetami – tak, by dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorów – mieszkańców Poznania, Wielkopolski oraz odwiedzających miasto – wyjaśnia ideę akcji Marta Chełkowska, Prezes Zarządu PROT.

Pomorskie lunety nie są jednak zwykłymi lunetami widokowymi, jakie spotyka się często nad Bałtykiem i przez które – po wrzuceniu monety – można podziwiać odległe panoramy.

Na zamontowanych wewnątrz ekranach wyświetlane są bowiem specjalne pokazy slajdów prezentujących uroki regionu pomorskiego z perspektywy różnych pór roku, a kolorystyka lunet – zielona, żółta, czerwona, niebieska – nawiązuje bezpośrednio do konkretnego sezonu. Lunety te są też zdecydowanie większe od tych tradycyjnych i – co najważniejsze – korzystanie z nich jest bezpłatne.

– Poprzez nasze kampanie i akcje promocyjne staramy się przełamywać automatyczne, niemal stereotypowe postrzeganie regionu przez pryzmat słońca, plaży i lata  – deklaruje Marta Chełkowska, Prezes Zarządu PROT – Akcja z makietami lunet podczas tegorocznych targów Tour Salon jest więc kolejną formą inspirowania turystów do przyjazdów na Pomorze niezależnie od pogody, także poza szczytem sezonu turystycznego. Atrakcji jest naprawdę mnóstwo, a wartość niektórych z nich zmienia się wraz ze zmieniającą się aurą – podkreśla prezes Chełkowska.

Lunety ustawione będą od 21 do 28 października na ulicach miasta, w czterech najbardziej uczęszczanych punktach (przed gmachem Opery, przy Starym Browarze, na Placu Wolności, przed wejściem wschodnim na tereny MTP); przez piątą na Pomorze będą mogli zaglądnąć odwiedzający targi Tour Salon.

Warto je odszukać także dlatego, aby zyskać szansę na zdobycie atrakcyjnych nagród. Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna przygotowała konkurs, na którego zwycięzców czekają 4 biletyna przelot do Gdańska i z powrotem. Zasady konkursu można znaleźć na stronie www.pomorskie.travel. To jednak nie koniec atrakcji, jakie przygotowało w tym roku województwo pomorskie. Wszyscy, którzy odwiedzą jego stoisko na targach Tour Salon będą mogli wziąć udział w konkursie, w którym do wygrania będą pakiety na weekendowy wypoczynek w najciekawszych zakątkach regionu. Okazja do odwiedzenia Pomorskiego może więc nadarzyć się szybciej, niż by się mogło wydawać.

Akcję „Poznań z widokiem na … Pomorskie” realizuje na zlecenie PROT Agencja Promocji Miast i Regionów, według swojego autorskiego pomysłu.

 Dokładne lokalizacje lunet:

         przed gmachem Opery – na ulicy Fredry przy skrzyżowaniu z Aleją Niepodległości

         przy Starym Browarze – na ulicy Półwiejskiej, przy skrzyżowaniu z Krakowską

         na Placu Wolności, naprzeciwko Fontanny Wolności

         przed wejściem wschodnim na teren Międzynarodowych Targów Poznańskich (naprzeciwko Mostu Dworcowego, u zbiegu ulic Głogowskiej i Roosvelta)

         na targach Tour Salon – w holu wschodnim

Dodaj komentarz