Poznań pomaga obywatelom Ukrainy


W Urzędzie Miasta Poznania trwa nadawanie numerów PESEL dla obywatelek i obywateli Ukrainy. Od 16 marca, otrzymało go już ponad 6,3 tysiące Ukrainek i Ukraińców. Ponad 15,6 tys. osób umówiło się na wizytę, 10,8 tys. oczekuje na obsługę. Każdego dnia roboczego rano w systemie rezerwacji uruchamiane są kolejne wolne terminy.

Obecnie numery PESEL wydaje ok. 60 urzędników, pracujących na dwie zmiany przy ul. Libelta 16/20, również w soboty (26 marca oraz 2 kwietnia).

W czwartek, 31 marca, urząd przeprowadzi testy działania państwowych systemów oraz przygotowanych rozwiązań w nowym punkcie obsługi w Centrum Handlowym Malta przy ul. Maltańskiej 1. Tego dnia planowane jest obsłużenie kilkudziesięcioosobowej grupy osób z niepełnosprawnościami. Jeśli testy wypadną pozytywnie, to w czwartek uruchomiona zostanie możliwość rezerwacji wizyt, tak aby w poniedziałek (4 kwietnia) można było w pełni rozpocząć obsługę.

Punkt będzie działał na takich samych zasadach jak w budynku przy ul. Libelta. Trzeba będzie się umówić na wizytę. Początkowo – przez kilka dni – będzie to możliwe tylko telefonicznie, za pośrednictwem Biura Poznań Kontakt (61 646 33 44). Takie rozwiązanie wprowadzono, by usprawnić pracę.

– Jeśli osoby, które są już zapisane na Libelta, będą chciały przenieść swoją wizytę na wcześniejszy termin na Malcie, to pracownicy miejskiej infolinii będą mogli usunąć starą rezerwację – wyjaśnia Bartosz Pelczarski, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych UMP. – W ten sposób unikniemy blokowania terminów i sytuacji, w których ktoś jest umówiony w dwóch miejscach.

Kalendarz do zapisów przez internet w punkcie na Malcie zostanie udostępniony wkrótce.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz