W ramach PE:GAME szkolić się będą dwa zespoły 10-osobowe (uczniowie i uczennice w wieku 16-20 lat), których członkowie zostaną wybrani w cyklu turniejów online. Organizatorzy chcą zachęcić do udziału w zawodach również dziewczyny – dlatego młodych ludzi szkolić będzie m.in. Martyna „LETi” Owsik, profesjonalna graczka CS:GO oraz Counter-Strike 2.
Część edukacyjna projektu PE:GAME to dwanaście otwartych szkoleń, w ramach których specjaliści m.in. z Collegium Da Vinci (CDV) będą przybliżać zawody związane z e-sportem jako interesujące, nowoczesne i przyszłościowe ścieżki rozwoju zawodowego.
– Najważniejszym postulatem tegorocznego XXX Sejmu Dzieci i Młodzieży była prośba młodych ludzi o zorganizowanie wsparcia w wyborze ścieżki życiowej i zawodowej – tłumaczy dr hab. Marek Zieliński, prof. CDV, rektor Collegium Da Vinci. – My w ramach Akademii chcemy to zrobić nie tylko pracując z uczniami, ale także z rodzicami. Dlatego cykl szkoleń podzieliliśmy na dwie części: dla młodzieży, która chce zdobyć wiedzę na temat tego, jak poruszać się w świecie e-sportu oraz dla tych rodziców, którzy chcą wesprzeć dzieci, zamierzające związać się z e-sportem.
Podczas szkoleń specjaliści CDV przybliżą zawody związane z tą branżą – w tym np.: realizacja obrazu i dźwięku, obsługa sieci, cyberbezpieczeństwo i anti-cheating, przygotowanie zawodników, komentowanie i streaming. Będą mówili o zdrowiu i dobrostanie zawodników, łączeniu treningów z codziennymi obowiązkami, aspektach prawnych, marketingu, roli mediów społecznościowych, a także o cyberbezpieczeństwie i zarządzaniu karierą.
Pilotażowy program PE:GAME 2025 w obecnym kształcie ma swoje korzenie w projekcie „Play, tej! – Centrum e-sportu i gamingu” składanym jako propozycja do realizacji w ramach Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego w latach 2020 i 2022. Projekt PE:GAME będzie realizowany w ramach programu Poznań CityLab funkcjonującego jako element koncepcji Smart City Poznań.