Poznań inwestuje na północno-wschodnich osiedlach


Do końca przyszłego roku w rejonie ul. Warszawskiej, św.Michała i Świętojańskiej ma powstać zintegrowany węzeł przesiadkowy, który będzie łączył transport samochodowy, autobusowy, motocyklowy, rowerowy i pieszy. Na trzy obiekty Park and Ride (pozostałe dwa – rejonie Biskupińskiej oraz Wągrowskiej) Miasto przeznaczy ok. 15 mln zł.

Dla poprawy bezpieczeństwa pieszych już w czerwcu tego roku powstanie doświetlone i aktywne przejście przez ul. Główną na wysokości budynku nr 54. Również w czerwcu na ul. Pustej w Antoninku zmianie ulegnie organizacja ruchu. Powstanie strefa uspokojonego ruchu, miejsca parkingowe, a za sprawą wprowadzenia jednego kierunku ruchu wyeliminowany zostanie tranzyt.

Na sierpień przewidziano zakończenie budowy ulic Dobrochny, Świętochny i Władymira. Oddane zostaną do użytku dwukierunkowe jezdnie, miejsca postojowe, obustronne chodniki i kanalizacja deszczowa z separatorem. Prace na tych ulicach pochłoną ponad 1,7 mln zł. Do czerwca mają być gotowe dokumentacje rozbudowy kolejnych ulic: Helskiej i Rozewskiej, które mają zyskać oświetlenie i odwodnienie. Podobna dokumentacja dotycząca ul. Suchej powstanie do września.

W ostatnich dwóch latach przy ulicach północno-wschodniego Poznania zmodernizowano wiele odcinków chodników – m.in. w rejonie ul.Mścibora, na północnej stronie ul. Mariackiej oraz po obu stronach ul. Łomżyńskiej na odcinku od ul. Nowogrodzkiej do ul. Mińskiej.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz