Poznań gotowy na zimę


Ochrona roślinności w pasie drogowym

W sezonie zimowym 2021/2022 siatkami cieniującymi (chochołami) oraz matami foliowo-słomianymi osłoniętych zostanie:

  • 340 koron młodych drzew. Chochoły chronią korony drzewa przed aerozolem solnym.
  • 26 912 mb terenów z roślinnością niską.

Standardy utrzymania dróg

Celem zróżnicowania standardów utrzymania i dostosowania poziomu utrzymania do możliwości finansowych Miasta Poznania oraz zadeklarowanego potencjału sprzętowego wykonawców – ulice naszego miasta podzielono na sieci.

  • sieć strategiczna (pierwsza kolejność) – o łącznej długości 272 km – to jezdnie ram komunikacyjnych, główne trasy wlotowe do miasta, dojazdy do najważniejszych instytucji miasta i największych szpitali
  • sieć podstawowa (druga kolejność) – o łącznej długości 258 km – to jezdnie ulic łączących osiedla mieszkaniowe z centrum miasta, pozostałe trasy wlotowe do miasta oraz trasy miejskiej komunikacji autobusowej
  • sieć lokalna I (trzecia kolejność) – o łącznej długości 212 km – to jezdnie ulic łączących osiedla peryferyjne z siecią podstawową oraz inne ulice będące dojazdami do obiektów użyteczności publicznej
  • sieć lokalna II (czwarta kolejność) – o łącznej długości 131 km – to ulice w obrębie osiedli mieszkaniowych istotne komunikacyjnie
  • pozostałe drogi publiczne i wewnętrzne będące w administracji ZDM – obsługiwane doraźnie.

Dla czterech pierwszych sieci obowiązuje wykonawców zdefiniowany standard utrzymania (technologia i czasokres wykonania liczony od momentu uruchomienia działań przez ZDM), pozostałe drogi publiczne i wewnętrzne będące w administracji ZDM będą odśnieżane i posypywane doraźnie na podstawie oczekiwań mieszkańców, oceny stopnia zagrożenia bezpieczeństwa ruchu oraz możliwości finansowych ZDM.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz