W planach są już kolejne inwestycje: budowa II etapu Tramwaju na Naramowice – pomiędzy pętlą Wilczak a Małymi Garbarami oraz tras tramwajowych na: os. Kopernika, Klin Dębiecki, Poznań-Wschód, do tzw. Bramy Zachodniej oraz Marcelin.
Oprócz nowych inwestycji Miasto dba także o istniejącą infrastrukturę komunikacyjną. Co roku przeznacza na remonty ok. 26-30 milionów zł.
Poznań cały czas inwestuje w nowy tabor. Od 2014 przeznaczono na to ponad pół miliarda złotych, dzięki czemu miasto wzbogaciło się o 88 autobusów (w tym zakontraktowanych 21 elektrycznych) oraz 90 tramwajów (ponad połowa to najnowocześniejsze Moderusy Gamma). W najbliższym czasie rozpisany zostanie przetarg na kolejne autobusy elektryczne. MPK Poznań uzyskało dofinansowanie w wysokości ponad 90 mln zł. Planowany jest zakup 37 pojazdów: 6 przegubowych i 31 standardowych, 12-metrowych.
Inwestycje w nowy tabor to potwierdzenie, że Poznań dba o transport publiczny i konsekwentnie stawia na jego rozwój. Wpisuje się to również w działania, które mają ograniczać emisję CO2 do atmosfery. Zgodnie z ustawą o elektromobilności do 2028 roku przewoźnik musi posiadać 30 procent autobusów elektrycznych. ZTM, RB
Zdjęcia Hieronim Dymalski
wizualizacja poznan.pl
To może zamiast się chwalić zróbcie żeby faktycznie była najlepsza. Moja propozycja to zróbcie sobie wycieczkę do np.naszych zachodnich sąsiadów i zobaczcie jak zbudowane są węzły rozjazdowe oraz jak spawane są szyny. Tramwaj jak jedzie to słychać tylko szum, żadnego stukania pukania i innych tam dziwnych odgłosów.