Poznań będzie miał najlepszy transport w Polsce


Ponadto opracowana zostanie kompleksowa koncepcja dotycząca nowych buspasów w centrum. Aktualnie trwają przygotowania do przetargu – zlecenie na nie nastąpi przełomie I i II kwartału. W oparciu o wykonaną koncepcję podjęte zostaną konkretne działania, zmierzające do tego, aby autobusy nie stały w centrum w korkach, a pasażerowie nie tracili cennego czasu.

C jak cyfryzacja

Mobilność można rozumieć zarówno jako przemieszczanie się, a także jako umiejętność korzystania z nowych technologii. Mieszkańcy coraz rzadziej korzystają z biletów papierowych, płatności najchętniej dokonują zbliżeniowo, a wszelkich informacji najchętniej szukają w internecie. Dlatego ZTM stale rozwija jest dostęp do informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym. Sukcesywnie zwiększana jest liczba Tablic Informacji Pasażerskich (TIP) – w tym roku stanie ich przynajmniej 20. Z kolei pasażerowie na poziomie -1 i -2 ronda Kaponiera będą mogli ze specjalnych ekranów odczytać, jaki tramwaj lub autobus, i o której godzinie, odjedzie z konkretnego przystanku w rejonie całego ronda, a także przystanku Bałtyk.

W 2020 roku wypracowana zostanie również strategia rozwoju poboru opłat i sprzedaży biletów. Rozpatrywana będzie możliwość w najbliższych latach m.in. płatności bezdotykowych lub przez aplikację, czy wprowadzenia biletomatów w pojazdach z możliwością płacenia bezgotówkowo.

Co robimy

W 2020 roku rozszerzona zostanie Strefa Płatnego Parkowania, wyznaczona będzie część śródmiejska, a także wzrosną opłaty za parkowanie. Zaproponowane zmiany zwiększą dostępność miejsc parkingowych, zwłaszcza dla osób mieszkających w strefie. Pozytywnie wpłyną na konkurencyjność transportu zbiorowego, poprawią jakość przestrzeni i powietrza w centrum Poznania i w efekcie jakość życia mieszkańców śródmieścia. Śródmiejska strefa płatnego parkowania pozwoli ograniczyć liczbę samochodów wjeżdżających do centrum miasta, które jest bardzo dobrze skomunikowane z innymi dzielnicami. Infrastruktura pozwala poruszać się sprawnie komunikacją publiczną – przez centrum przejeżdża większość linii tramwajowych i kilkanaście linii autobusowych.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

1 komentarz

  1. muminek pisze:

    To może zamiast się chwalić zróbcie żeby faktycznie była najlepsza. Moja propozycja to zróbcie sobie wycieczkę do np.naszych zachodnich sąsiadów i zobaczcie jak zbudowane są węzły rozjazdowe oraz jak spawane są szyny. Tramwaj jak jedzie to słychać tylko szum, żadnego stukania pukania i innych tam dziwnych odgłosów.

Dodaj komentarz