Poznań 2025 – Miasto Przyjazne Elektromobilności


– Poruszanie się po Poznaniu samochodem elektrycznym nie stanowi większego problemu – podkreślał Jacek Jaśkowiak, prezydent miasta. – Kłopoty mogą się jednak pojawić podczas podróży na dalsze odległości. Owszem, poszczególne samorządy poprawiają infrastrukturę i umieszczają na swoich terenach stacje ładowania, ale to za mało. Takie ładowarki powinny być dostępne również przy autostradach czy drogach ekspresowych. Trzeba zobowiązać do ich stawiania np. koncerny paliwowe, ale do tego potrzebne są decyzje na poziomie rządowym. Bo nie jest problemem stworzenie kolejnych 3 tysięcy miejsc do ładowania samochodów elektrycznych – trzeba je jednak tak rozmieścić, by były łatwo dostępne dla wszystkich kierowców.

Rosnącą popularność pojazdów zeroemisyjnych potwierdzają najnowsze dane sprzedażowe z rynku Unii Europejskiej. Po raz pierwszy w historii europejskiej motoryzacji samochody zelektryfikowane wyprzedziły w łącznej liczbie rejestracji pojazdy z silnikiem Diesla.

– Chcemy, by do 2030 r. 60 procent pojazdów w naszym portfolio było elektrycznych – mówił Pavel Šolc, prezes zarządu Volkswagen Group Polska. – To ambitny cel, którego zrealizowanie będzie bardzo trudne bez odpowiedniej infrastruktury. Cieszę się, obserwując zmiany w Poznaniu – niestety nie dzieje się tak w całej Polsce. Jestem jednak przekonany, że krok po kroku osiągniemy cel.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz