Poznaliśmy logo Centrum Szyfrów Enigma


Oficjalnymi barwami Centrum są żółty i czarny, które będą stosowane jako dominująca paleta kolorów np. w logo, podpisach pod eksponatami, na tablicach informacyjnych, piktogramach czy ulotkach.

Autorem identyfikacji wizualnej jest firma New Amsterdam, odpowiedzialna również za przygotowanie multimedialnej ekspozycji Centrum Szyfrów Enigma. Zajmujące się tworzeniem i realizacją narracyjnych koncepcji wystawienniczych, krakowskie przedsiębiorstwo ma na swoim koncie m.in. wystawę w Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, a także ekspozycję w Bletchley Park pod Londynem, gdzie mieściła się siedziba brytyjskich kryptologów.

Wyzwanie dla umysłu

Młodość zawsze rządzi się swoimi prawami. Zapał, ambicja, odwaga, ciekawość i otwartość umysłu motywują do podejmowania brawurowych wyzwań. Ten motyw w swojej działalności wykorzysta Centrum Szyfrów Enigma. Właśnie przez tę perspektywę ekspozycja będzie prezentowała losy młodych polskich kryptologów oraz ich przełomowe wynalazki, które były pomocne w łamaniu szyfru Enigmy. Nie będzie to jednak wystawa prezentująca wyłącznie tę niezwykłą historię. Odwiedzający będą mogli ponadto wziąć udział w kursie szyfrowania i łamania zaszyfrowanych wiadomości, wykorzystującym najciekawsze metody stosowane od starożytności aż po XX wiek. Każdy będzie mógł wziąć udział w intelektualnej i angażującej zabawie, zmierzyć się z łamigłówkami, zagadkami o różnym stopniu trudności. Dla wszystkich fascynatów polskich kryptologów – ich życia, działalności – powstanie mediateka, gromadząca cyfrowe materiały oraz księgozbiór poświęcony młodym geniuszom. Tym samym Centrum Szyfrów będzie jedyną tego typu atrakcją w Polsce.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz