– Na ul. Starołęcką i Wolę takiego planu nie mamy, co wynika z dwóch powodów. Po pierwsze dla ul. Starołęckiej powstał projekt, który przez wzgląd na inne wytyczne PKP związane z pozostawieniem rezerwy na trzeci tor, jest już nieaktualny. W związku z tym niebawem go przemodelujemy. Po drugie, jeśli chodzi o węzeł Wola, to wymagana jest tu ogromna inwestycja ze strony miasta. Szacujemy, że przebudowa skomplikowanego układu drogowego pochłonie ok. 120-150 mln zł, a PKP dofinansuje jedynie ok. 10-15 procent tej kwoty. W tej chwili nie mamy środków na realizację tej inwestycji. Miasto nie odrzuca więc szansy, tylko realnie gospodaruje budżetem, jaki ma do dyspozycji – wyjaśnia Maciej Wudarski.
Prace przy bezkolizyjnym przejeździe wzdłuż ul. Grunwaldzkiej toczą się niezależnie od dofinansowania od PKP. W zeszłym roku rozstrzygnięto przetarg na przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego dla całości węzła transportowego Grunwaldzka. Wykona go francuska firma Safege S.A.S. Dokumentacja projektowa wraz z kompletem decyzji ma zostać przygotowana do kwietnia 2019. Wówczas zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę robót budowlanych i dokumentacji wykonawczej, a jesienią 2021 roku węzeł powinien zostać oddany do użytku.
Przy ul. Św. Michała najprawdopodobniej budowany będzie tunel drogowy. Inwestycja ta musi być realizowana wraz z budową III toru od stacji Poznań Główny do Poznań Wschód – co jest bez wątpienia zadaniem PKP PLK S.A.