Powstaje rozjazd, który da nowe możliwości komunikacji tramwajowej


Nowoczesne rozwiązania stosowane przy budowie nowego torowiska w ul. Św. Marcin pozwolą ograniczyć emisję hałasu i wibracji, a także wydłużyć jego żywotność. Oddziaływanie ruchu tramwajów na budynki i ludzi zostanie istotnie zmniejszone dzięki wykorzystaniu systemu szyn otulonych zalewami poliuretanowymi wraz z matami podpłytowymi. Optymalne parametry materiałów tłumiących dobrano na podstawie przeprowadzonej analizy efektywności.

Na węzłach rozjazdowych pojawią się zwrotnice blokowe, które zastosowano już przy budowie trasy tramwajowej na Naramowice. Poznań jest jednym z pierwszych miast w Polsce stosujących tego typu rozwiązanie, ograniczające – dzięki jednoelementowej konstrukcji całej zwrotnicy – nakłady eksploatacyjne oraz wymiany. Dłuższą żywotność szyn zagwarantuje zastosowanie w miejscach narażonych na szybsze zużycie odpowiednich gatunków stali oraz zabezpieczanie ich smarownicami torowymi, pozwalającymi również wyeliminować hałas wynikający z ruchu tramwajów po ciasnych łukach.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz