– Dzięki wykonanym pracom znacznie poprawi się stan infrastruktury technicznej oraz komfort podróżowania tramwajami w tym rejonie. Za sprawą tej inwestycji zwiększy się efektywność komunikacji zbiorowej – dodaje Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Dzięki wydzieleniu torowiska tramwaje nie będą już blokowane przez samochody. Będzie ono generowało znacznie mniej hałasu niż przed przebudową. Pasażerowie będą mogli skorzystać z nowych przystanków wiedeńskich przy ul. św. Czesława. Po obu stronach torowiska powstaje jezdnia z nową nawierzchnią, uwzględniająca także ruch rowerowy. Piesi do dyspozycji będą mieli nowe chodniki. Prace obejmują też infrastrukturę oświetleniową, deszczową, wodociągową, gazową, elektryczną i ciepłowniczą.
Aktualnie na ul. Wierzbięcice pozostały do przeprowadzenia roboty wykończeniowe, w tym m.in. prace brukarskie. Trwają przygotowania do procedury odbiorowej. Wraz z uruchomieniem trasy tramwajowej udostępnione zostaną obie jezdnie ulicy oraz chodniki, jednak z wyłączeniem krótkiego odcinka między ul. Spychalskiego a 28 Czerwca 1956 r. w stronę centrum, gdzie wystąpiła konieczność przebudowy kanału telekomunikacyjnego.