Obecnie toczą się głównie prace ziemne i przebudowa sieci uzbrojenia terenu. Po stronie Poznania trwają roboty związane z konstrukcją bezkolizyjnego przejazdu pod torami. Z kolei po stronie Plewisk powstaje wykop pod zbiornik retencyjny na deszczówkę i wody roztopowe.
Pierwsze prace związane z jego konstrukcją polegają na budowie ścian szczelinowych, które umożliwią wykonanie wykopów i realizację układu drogowego, który docelowo będzie służył do przejazdu pod torami kolejowymi. Budowa ścian aktualnie toczy się po stronie Poznania.
Nowy zbiornik retencyjny powstaje na terenie Plewisk. Obiekt posłuży do odprowadzenia wód opadowych i roztopowych z terenu węzła Grunwaldzka. Całkowita pojemność zbiornika będzie liczyła 2100 metrów sześciennych, natomiast planowana głębokość całkowita to ok. dwa metry. W ramach inwestycji powstanie także dojazd dla jego obsługi.