Powstają pierwsze elementy przejazdu pod torami i zbiornik retencyjny. Zwiększenie udziału kolei i autobusów w codziennych podróżach to główny cel budowy węzła przesiadkowego na granicy Poznania i Plewisk, gdzie będzie także wygodny przejazd pod torami kolejowymi. Zakres robót jest coraz szerszy.
– Węzeł transportowy i przesiadkowy przy ul. Grunwaldzkiej jest niezwykle ważny nie tylko dla mieszkańców Poznania, ale także dla powiatu poznańskiego i gminy Komorniki, z którymi ściśle współpracujemy przy realizacji tej inwestycji. Przed rozpoczęciem prac przez przejazd kolejowy na ul. Grunwaldzkiej przejeżdżało w ciągu doby ok. 10 tys. pojazdów – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – Dzięki inwestycji piesi, rowerzyści i kierowcy nie będą już musieli czekać przed opuszczonym szlabanem kolejowym w ciągu ul. Grunwaldzkiej. Pod torowiskiem powstanie bezkolizyjny przejazd.