Prace przy przebudowie trasy kórnickiej postępują dynamicznie – gołym okiem można zobaczyć jak szybko demontowane jest torowisko i sieć trakcyjna. Na bieżąco monitorowane jest także funkcjonowanie komunikacji publicznej w tym rejonie. Aby polepszyć dojazd z Franowa do rond Śródka i Rataje, zmieni się trasa linii numer 184.
Przebudowa trasy kórnickiej była konieczna z uwagi na jej bardzo zły stan. Już od długiego czasu tramwaje kursowały tu z ograniczeniami prędkości ze względu na bezpieczeństwo przejazdu pasażerów. Nowe torowisko pojawi się na trasie kórnickiej – od ulicy Jana Pawła II do osiedla Lecha. Inwestycja zakończy się jesienią przyszłego roku. Choć prace rozpoczęto zaledwie 5 dni temu, ich postęp jest bardzo widoczny. W bieżącym tygodniu wykonawca koncentrował się na demontażu torowiska i sieci trakcyjnej oraz pracach przygotowawczych. W najbliższych siedmiu dniach zaplanowane są prace ziemne na torowisku pomiędzy ulicą Jana Pawła II a Katowicką.
Z uwagi na brak możliwości przejazdu tramwajów pomiędzy os. Lecha a węzłem Kórnicka/Jana Pawła II w rejonie Łaciny, Chartowa i Żegrza wprowadzono duże zmiany w komunikacji. W pierwszych dniach po rozpoczęciu robót w odnalezieniu się w nowej sytuacji pomagali pasażerom obecni w terenie pracownicy ZTM i MPK.