50 mln zł na inwestycje na Ratajach


Dla pieszych, rowerzystów i kierowców

Liczą się jednak nie tylko największe i najdroższe inwestycje. Równie ważne są te mniejsze, które potrafią skutecznie zlikwidować niedogodności i ułatwić życie oraz przemieszczanie się po mieście.

Poznań, stawiając na transport zbiorowy, musi dbać o jego infrastrukturę i dokonywać niezbędnych remontów. To dlatego w październiku 2016 roku za 1,6 mln zł wyremontowano odcinki trasy tramwajowej od przystanku Polanka do os. Lecha. W sierpniu 2017 roku zakończyła się warta 11,5 mln zł wymiana wszystkich zwrotnic tramwajowych na rondzie Starołęka od strony ronda Rataje i ronda Żegrze, a także remont torowiska i sieci trakcyjnej na ulicy i moście Królowej Jadwigi. W kwietniu zakończą się remonty przejazdów na ul. Bobrzańskiej i Wiatracznej oraz na ul. Zamenhofa – przy ul. Piłsudskiego, Obrzyca oraz os. Jagiellońskim. W czerwcu zaś zakończy się modernizacja torowiska na ulicy Hetmańskiej – od ronda Starołęka do ul. Dolna Wilda. Koszt prac to 8,5 mln zł.

Pasażerowie komunikacji zbiorowej po wyjściu z tramwaju czy autobusu stają się pieszymi. Z myślą o nich za 2 mln zł wybudowano w październiku ubiegłego roku przejście dla pieszych w rejonie przystanku Żegrze II. W czerwcu 2017 roku z pomocą SM Osiedle Młodych uruchomiono sygnalizację świetlną przez ulicę Chartowo, w okolicy ul. Bliźniąt, w listopadzie na os. Rusa wybudowano nowe chodniki, a na koniec roku na ul. Piłsudskiego stworzono rowerowe objazdy przystanków.

Wcześniej, bo w 2015 roku, wyremontowano chodnik na ul. Wyzwolenia, ul. Bobrzańskiej oraz wybudowano chodnik na os. Piastowskim. W 2016 roku wyremontowano nawierzchnię ul. Serafitek i Kurlandzkiej. Na ul. Piłsudskiego wyznaczono z kolei przejście dla pieszych i przejazd rowerowy z zamontowaniem tzw. poduszek berlińskich, co ma poprawić bezpieczeństwo. Nowe, dodatkowe miejsca parkingowe pojawiły się natomiast na os. Orła Białego.

Jeszcze w tym roku przebudowana zostanie droga w ciągu ul. Szwajcarskiej, która ma umożliwić bezkolizyjny wyjazd karetek oraz autobusów od strony Szpitala im. J. Strusia, a na ul. Zamenhofa, przy skrzyżowaniu z ul. Obrzyca, pojawi się sygnalizacja świetlna. W IV kwartale zakończą się prace związane z budową traktów pieszo-rowerowych, które połączą Rataje-Park z Maltą i Wartą oraz ulicą Jana Pawła II. Koszt to niemal 3 mln zł.

Na rok 2019 zaplanowano zakończenie wartej 5,4 mln zł przebudowy skrzyżowań ulic Chartowo/Wiatraczna oraz Żegrze/Bobrzańska. Za podobną kwotę powstanie też rondo na skrzyżowaniu Kurlandzkiej i Wiatracznej. 4 mln zł kosztować będzie planowany również na przyszły rok remont przejścia podziemnego w ciągu ul. Milczańskiej, pod ul. B. Krzywoustego. W październiku 2020 roku ma się zakończyć z kolei budowa nowego wiaduktu w ciągu ul. Kurlandzkiej, której koszt to niemal 16 mln zł.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz