Podczas prac zostanie przebudowany istniejący układ drogowy, m.in. skrzyżowania, ciągi piesze i rowerowe. W rejonie przystanku kolejowego Poznań Garbary powstanie węzeł przesiadkowy z uwzględnieniem zadaszonego przejścia z przystanków tramwajowych na perony kolejowe. Spore zmiany czekają skrzyżowanie ulic Estkowskiego, Małe Garbary i Garbary wraz z fragmentami ulic Solnej (do pl. Wielkopolskiego) i Estkowskiego (do ul. Szyperskiej). Konieczna będzie zmiana geometrii tego węzła umożliwiająca włączenie do istniejącego układu nowej trasy tramwajowej z północy, jak i na potrzeby przyszłych, możliwych inwestycji. Torowisko na ul. Małe Garbary i Wolnica zostanie przesunięte bliżej pasa zieleni rozdzielającego jezdnie (przy założeniu zachowania rosnących tam drzew).
Wraz z torowiskami, siecią trakcyjną i układem drogowym prace projektantów obejmą również ok. 7 km sieci kanalizacyjnej, ponad 3 km sieci wodociągowej i gazowej, ponad kilometr – ciepłowniczej, ok. 10 km sieci elektroenergetycznych oraz ok. 5 km sieci telekomunikacyjnej, a także projekt ostatecznego zagospodarowania terenu.
Zakładany czas sporządzenia pełnej dokumentacji z pozwoleniami to niespełna trzy lata.
Wizualizacja PIM