Projektanci przeanalizują też kilka istotnych kwestii podnoszonych m.in. przez mieszkańców, w celu opracowania jak najbardziej optymalnych rozwiązań. Choć projektowanie to głównie praca nad dokumentacją, to przygotowania do inwestycji będzie można zobaczyć także w terenie. Sporządzona zostanie inwentaryzacja zieleni, dlatego na pewnym etapie na drzewach pojawią się oznaczenia, które jednak nie będą przesądzały o dalszym losie danej rośliny. Celem takich prac jest weryfikacja drzew i zbadanie ich aktualnego stanu. Następnie zadaniem projektantów będzie opracowanie rozwiązań, które zapewnią możliwie największą ochronę istniejącego drzewostanu. Na wstępnym etapie przeanalizują oni możliwość zmiany przekroju ul. Szelągowskiej z uwzględnieniem planowanego układu drogowego, by jak największa liczba drzew została zachowana. Sprawdzą też możliwości optymalizacji układu komunikacyjnego m.in. w zakresie skrzyżowania „Małe Garbary”. Obowiązkiem projektantów będzie też świadczenie wsparcia technicznego na etapie wyboru wykonawcy robót budowlanych, a także sprawowanie nadzoru autorskiego.
Kontynuacja trasy na Naramowice
Nowa trasa tramwajowa będzie kontynuacją tej, której budowę zakończono w 2022 roku. Ma mieć długość ponad 3 km i biec od pętli Wilczak przez ulice Szelągowską i Garbary do węzła Małe Garbary. W ramach inwestycji przewidziana jest również zmiana przebiegu torowiska w ciągu ul. Małe Garbary i Wolnica – do placu Wielkopolskiego.